نرم افزارحسابداری صدگان

۱۶ دی ماه پایان ارائه اظهارنامه مالیاتی؛ مشمولانی که مراجعه نکنند جریمه می‌شوند.

0 811

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: مودیانی که در موعد مقرر تا پایان شانزدهم دی ماه برای ارائه اظهارنامه مراجعه نکنند کالایشان قاچاق به حساب آمده و مشمول جریمه می‌شوند.

 

علیرضا طاری بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که از ابتدای اجرای قانون تا پنجم دی‌ماه حدود ۳۲۵ هزار نفر اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز را ارائه داده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۳۹ هزار اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی و ۱۸۶ هزار اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی بوده است.

 

وی گفت:از این تعداد ۲۴۶ هزار نفر تا پایان سال ۹۰ ثبت نام کرده‌اند و از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۹ هزار نفر برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام انجام داده‌اند و از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ مودی در دوره سه ماه پاییز ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

 

معاون مالیات بر ارزش افزوده درباره وصول درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد:۹۷ درصد از میزان درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری در ۹ ماهه محقق شده است.

پندار سیستم

 

طاری‌بخش با بیان این‌که میزان درآمدها تا پایان آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۷ درصد رشد برخوردار شده است، تصریح کرد: یکی از مواردی که در مورد درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای ما اهمیت دارد ارزش افزوده مربوط به کالا و خدمات است که در میزان درآمد ۹ ماهه ابتدای امسال ۹۹ درصد تحقق یافته و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۶۴ درصد رشد برخوردار شده است.

 

وی درباره ایجاد تسهیلات برای مودیان گفت: به رغم این که در گذشته اظهارنامه در نظام مالیات بر ارزش افزوده به صورت الکترونیکی دریافت می‌شد اما مالیات با همان روش سنتی وصول می‌شد اما اخیرا نرم افزار الکترونیکی پرداخت مالیات آماده شده و در یکی از استان‌های کشور در حال اجرای آزمایشی است و در آینده نزدیک در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد و در این صورت مودیان می توانند از طریق دستگاه POS، اینترنت و ATM، تلفن بانک و یا مراجعه به بانک مالیات خود را پرداخت ‌کنند.

 

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که برابر قانون در پایان هر فصل طی ۱۵ روز مودیان باید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ارائه کنند اضافه کرد: در مورد اظهارنامه‌های مربوط به دوره پاییز با توجه به این که پانزدهم دی ماه جمعه است مودیان تا پایان شانزدهم دی ماه برای اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز فرصت دارند.

 

به گفته طاری‌بخش ، مودیانی که برای ارائه اظهارنامه مراجعه نکنند طبق حکم تبصره ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده ،کالای مشمول مالیات که بدون رعایت مقررات و ضوابط قانون مالیات بر ارزش افزوده عرضه شود قاچاق به حساب می‌آید و مشمول جریمه و قوانین و مقررات مربوطه می‌شود. 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.