نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ فرانشیز در مراکز ملکی، مغایر قانون اساسی

0 724

حسابداراپ

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد اخذ فرانشیز در مراکز ملکی تأمین اجتماعی، گفت: در دهه سوم انقلاب اسلامی سیاست‌های درمانی کشور باید به سوی کاهش فرانشیز و ارائه خدمات درمانی رایگان حرکت کند.

.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت، در مورد گمانه‌زنی‌ها در مورد اخذ فرانشیز در اصلاحیه قانون تأمین اجتماعی، گفت: محدود شدن ارائه خدمات رایگان و دریافت فرانشیز در مراکز ملکی تامین اجتماعی امری اشتباه و ناعادلانه است.

.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر قرار باشد تا در پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی در مراکز ملکی سقفی برای ارائه خدمات به افراد درنظر شود، این مراکز می‌توانند در بیماری‌هایی که هزینه درمانشان بالاست، بیماران را دچار مشکلات جدی در پرداخت هزینه‌های درمانی خود کند.

.

پندار سیستم

عزیزی، با تاکید بر اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر همگانی بودن حق برخورداری از تامین اجتماعی، ادامه داد: این اصل تاکید دارد که برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث، سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت پزشکی به صورت بیمه و… حقی است همگانی و دولت مکلف است بر اساس قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمد حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی ذکر شده را برای یک یک افراد کشور تامین کند.

.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در دهه سوم از انقلاب اسلامی سیاست‌های درمانی کشور باید به سوی کاهش فرانشیزها و ارائه خدمات درمانی رایگان حرکت کند نه اینکه ما شاهد تحمیل هزینه‌های درمانی بر دوش خانوارها باشیم.

.

گفتنی است،  پیش از این معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با رد محدود شدن ارائه خدمات رایگان و دریافت فرانشیز در مراکز ملکی تامین اجتماعی، گفته بود: ما پیشنهادی در خصوص اخذ فرانشیز در پیش نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی ارائه ندادیم.

.

این در حالی است که بنا به اعلان رسانه‌ها  در متن پیش‌نویس لایحه‌ “اصلاح قانون تامین اجتماعی” آمده است: بیمه شدگانی که بیشتر از حد متوسط سالانه هزینه‌های درمانی از خدمات درمانی استفاده کنند، موظف به پرداخت فرانشیز می‌شوند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.