نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ‌۸۷۶۰/۲۰۰ مورخ ۹۱/۴/۲۷(دستورالعمل اجرائي موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالياتهاي مستقيم + مهلت ارسال گزارشات فصلي)

21 2,224

حسابداراپ

نظر به درخواستهاي مکرر مؤديان محترم براي ارسال اطلاعات معاملات فصلي خود به طريق الکترونيکي، در اجراي دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و به منظور تسهيل در انجام وظايف قانون مؤديان،‌نرم افزار و راهنمايي اجرايي مربوط به تسليم و ارسال الکترونيکي صورت معاملات موضوع دستورالعمل مزبور از روز چهارشنبه مورخ ۲۸/۰۴/۱۳۹۱ از طريق بخش “صورت الکترونيکي معاملات”‌در سامانه عمليات الکترونيکي مؤديان مالياتي به نشاني www.Tax.gov.ir در دسترس مؤديان مالياتي خواهد بود.

.

شايان ذکر است بـا تـوجه به راه انـدازي سـامـانه الکـترونيـکي دريافـت اطلاعـات مـعـامـلات از طريـق الکترونيکي از تاريخ ۲۸/۰۴/۱۳۹۱، مهلت تسليم و ارسال صورت معاملات سه ماهه اول سال ۱۳۹۱ (فصـل بـهار) ‌براي مؤديان گـرامـي صـرفـاً به صـورت الکترونـيکي تـا پـايـان مـرداد مـاه سـال جـاري (۳۱/۰۵/۱۳۹۱) تمديد مي گردد.

.

شايسته است که مؤديان محترم با عنايت به تمديد مهلت مزبور، نسبت به تکميل و ارسال صورت معاملات خود به شرح دستورالعمل مذکور و فرآيند مندرج در سامانه عمليات الکترونيکي سازمان اقدام نمايند.

.

اين اطلاعيه به منزله ابلاغ دستورالعمل تکميلي براي کليه ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور و مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان به عنوان مجري سامانه هاي عمليات الکترونيکي سازمان محسوب مي گردد.

پندار سیستم

علي عسکري

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

.

————————————————————————-

لینک مرتبط:

بخشنامه شماره ۱۲۰۰۱/۲۰۰ مورخ۹۱/۶/۱۵ (تمدید مهلت دریافت اطلاعات معاملات سه ماهه اول سال ۱۳۹۱(فصل بهار) موضوع ماده ۱۶۹ مکرر از طریق الکترونیکی تا تاریخ ۹۱/۷/۳۰)

.

 

محل تبلیغ شما

21 نظرات
  1. غلامپور می گوید

    باسلام /
    لازم به ذکر است تمدید ارسال صورت معاملات تا پایان مرداد فقط برای آن دسته از مودیانی است که بصورت الکترونیکی اقدام نمایند نه تحویل بصورت دستی به اداره امور مالیاتی مربوطه .

  2. آرام ابراری می گوید

    با سلام حضور شما سروران گرامی
    احتراما” به استحضار شما میرسانم شرکت ما دولتی بوده و ما در موعد مقرر کد اقتصادی جدید را دریافت نکرده ایم.ولی در تیرماه ۱۳۹۱ برای ثبت نام اینترنتی اظهارنامه پیش ثبت نام را انجام داده و کد رهگیری دریافت نموده ایم. و همچنان منتظر نام کاربری و رمز آن از طریق اداره پست هستیم. برای ثبت گزارشات فصلی نیز بصورت الکترونیکی که بایستی اقدام شود، فرصتی نمانده است.از دو روش ثبت نام که روش اول به دلیل نداشتن نام کاربر و رمز آن محرومیم و روش دوم نیز برای شرکت ما تعریف شده نیست.با توجه به اینکه بارها از اداره مالیاتی بندرعباس پیگیری نموده ایم، تاکنون بی نیتیجه مانده است.لطفا” راهنمایی فرمائید.

  3. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    چنانچه روش دوم ارسال الكترونيكي براي شما ميسر نيست درحقيقت دوره ارسال عادي كه تا آخر تير ماه ۹۱ بوده را ازدست داده ايد.
    موفق باشيد.

  4. غلامپور می گوید

    باسلام و دعای خیر ؛
    البته اینطور نیست که فرصت ارسال الکترونیکی گزارش معاملات فصل بهار را از دست داده باشند . چرا که طبق دستور سازمان امور مالیاتی ، میتوانند برابر روش غیر برخط(offline) ( مودیانی که از سیستم های رایانه ای خرید و فروش استفاده می نمایند، می توانند در سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی قالب مورد نظر این سازمان را با هماهنگی متخصصین مربوطه به ویژه تولید کنندگان این گونه نرم افزارها به طور مستقیم از سیستم کامپیوتری خود دریافت و در قالب مذکور وارد (Import ) نمایند، و با استفاده از نرم افزار کنترلی و ارسال اطلاعات با اتصال به شبکه اینترنت مبادرت به ارسال اطلاعات به طور یکجا نموده و رسید دریافت نمایند) اقدام نمایند .
    همچنین میدانم که ماموران امور مالیاتی بندر عباس در این خصوص کمکی نمیتوانند بکنند و بهتر است جهت راهنمائی با شماره تلفن های ۱۷- ۳۳۹۶۷۵۱۵ { تهران }تماس داشته باشند .
    موفق باشید .

  5. آرام ابراری می گوید

    با سلام مجدد
    احتراما” شرکت ما ۲۰ تیرماه لیست عادی را به امور مالیاتی بندرعباس تحویل داده ولی کارمندان آن امور محترم از دریافت آن خودداری نموده اند.متاسفانه بدلیل محدودیت اطلاعات کارمندان امور مالیاتی، شرکتها دچار مشکل میشوند.امیدوارم اطلاعات و یا آموزشهایی در این زمینه در اختیار کارمندان امور مالیاتی قرار گیرد. با تشکر

  6. آرام ابراری می گوید

    با سلام
    از راهنمائی شما متشکرم.

  7. غلامپور می گوید

    با سلام /
    البته میدانیم ارائه فهرست معاملات برابر دستورالعمل اجرائی ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م منحصرا” به دو صورت ( الکترونیکی / محیط رایانه ای یعنی تایپ شده ) پیش بینی شده است و اگر فهرست ارائه شده از ناحیه شرکت شما بصورت تایپ شده در محیط رایانه بوده اقدام واحد مالیاتی خلاف مقررات بوده است .
    در هر صورت بدانید و بیاد داشته باشید هرگونه خواسته و یا تسلیم اسناد و مدارک خصوصا” با ادارات مالیاتی کتبا” و بصورت مستند انجام پذیرد .
    خداحافظ /

  8. وحید می گوید

    با سلام
    ۱- آیا تکمیل و ارائه این صورت حساب برای شرکتهایی که هیچ فعالیتی در این دوره نداشته اند لازم است؟
    ۲- آیا تکمیل این صورت حساب فقط برای موسسات دارای خرید و فروش است یا برای ارائه خدمات هم لازم است؟
    با تشکر

  9. غلامپور می گوید

    سلام و وقت بخیر ؛
    در خصوص سوال اول ، شرکتی که در دوره مورد نظر فعالیتی ( معامله یا دریافت و ارائه خدمات ) نداشته طبیعتا” تسلیم فهرست مذکور موردی نخواهد داشت .
    در رابطه با سوال دوم ، به دستورالعمل اجرائی ماده ۱۶۹ مکرر { قابل دریافت ومشاهده از سایت سازمان امور مالیاتی کشورو نيز همين سايت } مراجعه کنید .
    موفق باشید /

  10. غزاله می گوید

    باسلام .درقسمت اظهارنامه معاملات در قسمت صورت قراردادها دوردیف یکی مبلغ ناخالص ویکی مبلغ خالیص پرداختی می باشد چه فرق دارندوردیف برگشتی دوستان میشه راهنمایی کنید .باتشکر

  11. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    مبلغ ناخالص عبارتست از مبلغ قبل از كسورات و خالص نيز اين مبلغ را بعد از كسورات نمايش مي دهد.
    موفق باشيد.

  12. غزاله می گوید

    باسلام وتشکراز راهنمایی شما
    .درقسمت جزییات فروش نام حوزه چه باید نوشت؟باتشکر

  13. مدیر سایت می گوید
  14. غزاله می گوید

    باسلام واحترام .اطلاعات راکه درقسمت غیرخط فایل اکسس درقسمت مشخصات مودیان سلولی هست که اسمش hozeh Fieldهست و الزامی است .باید دراین قسمت چی نوشت ؟باتشکر

  15. مدیر سایت می گوید

    عرض ادب مجدد
    متاسفانه اين فرم را بصورت الكترونيكي تكميل نكرده ام ولي به نظرم لازم است شماره ي حوزه مالياتي خود را درج كنيد.
    موفق باشيد.

  16. مهناز می گوید

    منظور ازpop_unblockerچیست ؟ جزئیات خرید برایم بازنمیشود .لطفا راهنمایی کنید.

  17. رامین عسگری منفرد می گوید

    سلام:برای ثبت نام اولیه کداقتصادی چه کاری باید انجام دهیم کدوم قسمت سایت باید بریم..

  18. میثم می گوید

    با سلام
    لطفا جهت پر کردن برگشت از فروش در پر کردن گزارش سه ماهه فصلی راهنمائی کنید ، آیا در ردیف باید مبلغ برگشتی ثبت شود و تیک مربوطه گزاشته شود ؟؟؟؟

  19. فاطمه خ می گوید

    سلام من از طریق آفلاین امور مالیاتی را انجام دادم ولی در موقع تهیه سی دی از بنده نام کاربری و رمز عبور میخواهد . نام کاربری و رمز عبور از چه طریقی باید بدست بیارم؟

  20. رنجبر می گوید

    آياثبت معاملات خريدوفروش شامل شركتهاي خدماتي نيزمي باشد وبابت اعلام درآمدها مالياتي پرداخت خواهدشد

  21. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.