نرم افزارحسابداری صدگان

افزوده شدن سه پایه جدید مالیاتی در اصلاح قانون مالیات‌ها

3 809

حسابداراپ

علی عسكری با بیان آنكه،‌ سازمان امور مالیاتی بررسی‌هایی را بر سه پایه‌ی جدید ‘مالیات بر مجموع درآمد’، ‘مالیات بر عایدی سرمایه’ و ‘مالیات سبز’ انجام داده است‌، افزود: مالیات سبز مربوط به مالیات محیط زیست است.

پندار سیستم


به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: مراحل نهایی اصلاحیه قانون مالیات‌ها در حال انجام است و امور كارشناسی ان با دقت زیادی پیگیری می‌شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به این كه انجام كارهای كارشناسی امری زمان‌بر است اما علی رغم آنكه تلاش می شود لایحه هر چه زودتر آماده شود به ابعاد ان توجه ویژه می‌شود.
رییس كل سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن ویرایش دوم اصلاح قانون مالیات ها خبر داد و گفت: این لایحه تا پایان سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

از سوی دیگر، ‘سیدشمس الدین حسینی’ وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر افزایش سهم مالیات در تامین مالی بودجه عمومی كشور تاكید كرده و آن را جزو اولویت های برنامه پنجساله پنجم توسعه دانسته است.
حسینی گفت: در این زمینه باید اقدام های مناسبی صورت گیرد كه بخشی از آن تاكنون انجام شده است.
وی افزود: اگر بخواهیم همواره روی چند پایه مالیاتی سود یا درآمد مشاغل تاكید كنیم، انگیزه در فعالیت‌ها كاهش می‌یابد و به همین دلیل بهتر است پایه‌های مالیاتی در كشور ارتقا یابد.
محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. سميه می گوید

    باسلام. لطفا در مورد ماليات هاي زيست محيطي يا ماليات سبز مطالب بيشتري در همين سايت قرار دهيد.

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    حتما در صورت كسب اطلاعات ، به استحضار خواهيم رساند.
    سركار هم در صورت دسترسي در نشر آن همكاري كنيد.
    باتشكر

  3. سالار قره داغی می گوید

    ماليات هاي محيط زيستي برخلاف ساير ماليات ها نه تنها کارايي اقتصادي را کاهش نمي دهند بلکه موجب تقويت آن نيز مي شوند. به گزارش رسانه مالياتي ايران، مجيد رضايي با اشاره به اينکه ماليات ها علارغم تاثيرگذاري بسيار بر نظام اقتصادي کشورها، کارايي اقتصادي را کاهش مي دهند، افزود: کارايي اقتصادي به معني واقعي کردن قيمت ها است به اين ترتيب که با واقعي شدن قيمت مواد اوليه مصرفي در توليد يک کالا، همه قيمت ها به صورت واقعي تعيين شود، که ماليات ها عمدتا سبب کاهش اين کارايي مي شوند.
    وي با با بيان اينکه ماليات هاي سبز تنها ماليات هايي هستند که کارايي اقتصادي را افزايش مي دهند، تصريح کرد: به گفته محققان و انديشمندان، ماليات هاي محيط زيستي علاوه بر سالم سازي محيط زيستي بر خلاف ساير ماليات ها سبب تقويت کارايي اقتصادي نيز مي شوند.
    عضو هيات علمي دانشگاه مفيد قم با بيان اينکه مالياتهاي محيط زيستي يکي از جديدترين انواع ماليات هاي مطرح شده در نظام مالياتي کشورها است، اظهارداشت: با استفاده از ماليات هاي سبز مي توان کارخانجاتي که به دليل فرسودگي دستگاههاي توليدي آلودگي بسياري ايجاد مي کنند را ترغيب به استفاده از تکنولوژي جديد به منظور کاهش آلودگي هاي محيط زيستي کرد.
    وي با اشاره به اينکه با استفاده از ماليات هاي سبز مي توان مصرف کالاهاي بي کيفيت و آلاينده را کاهش داد، ادامه داد: توليد برخي کالاها تنها از جنبه درآمدزايي حائز اهميت بوده و استفاده از اين کالاها اثرات زيانبار بسياري بر محيط زيست و مصرف کنندگان دارد، که با وضع ماليات و افزايش قيمت اين کالاها مي توان انتظار کاهش تقاضاي اين محصولات در بازار و درنتيجه تشويق توليدکنندگان به افزايش کيفيت توليدات خود کرد.
    رضايي با بيان اينکه مسئله استفاده از اين نوع ماليات در کشور ما با واکنش مناسبي از سوي بخشهاي مرتبط مواجه نشده است، گفت: تفاهم بين سازمان محيط زيست، سازمان مالياتي و بخشهاي توليدي مرتبط با اجراي اين قانون مالياتي مزاياي بسياري از ابعاد درآمدزايي وحفظ محيط زيست خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.