نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه۵۴۴۰۹م۸۸/۵/۲۶(ماليات برارزش افزوده وعوارض مناطق آزادتجاري،صنعتي وويژه اقتصادي)

6 6,115

حسابداراپ

نظر به اينکه چگونگي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در محدوده مناطق آزا د تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي موجب بروز سوالاتي براي ادارات امور مالياتي و مؤديان گرامي گرديده،لذا به منظور ايجاد رويه واحد،اجراي صحيح مقررات و به استناد مفاد مواد ۶  و  ۷ /    ۱۳ و ۵۲ قانون مذکور مقرر مي دارد:


۱- مبادلات کالا و خدمات فيمابين اشخاص و فعالان اقتصادي مقيم در مناطق آزا د تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي، در داخل محدوده مناطق ياد شده، مشمول ماليات و عوارض موضوع قانون ياد شده نمي باشد.

۲- صادرات کالا ها و خدمات از مناطق مذکور به خارج از کشور و همچنين واردات کالا و خدمات خارج از کشور به مناطق ياد شده مشمول ماليات و عوارض موضوع قانون نمي باشد.

پندار سیستم

۳-  واردات کالا و خدمات از مناطق ياد شده به قلمرو گمرکي کشور مشمول پرداخت ماليات و عوارض مي باشد.

شايان ذکر است به استناد مفاد ماده(۱۳) قانون ماليات بر ارزش افزوده، صادرات کالاها و خدمات صرفاً به خارج از کشور از طريق مبادي خروجي رسمي،مشمول ماليات و عوارض موضوع اين قانون نمي باشد و ماليات هاي پرداخت شده بابت آن ها با ارائه برگه خروجي صادره توسط گمرک( در مورد کالا) و اسناد و مدارک مثبته، مسترد مي گردد.

علي اكبر عرب مازار

محل تبلیغ شما

6 نظرات
  1. تبریزی می گوید

    آیا صادرات از نقاط مختلف کشور به مناطق آزاد مشمول مالیات بر ارزش افزوده می باشد یا خیر؟

  2. محمد حقیقت می گوید

    آیا صادرات از نقاط مختلف کشور به مناطق آزاد مشمول مالیات بر ارزش افزوده می باشد یا خیر؟

  3. احمد خیاطی می گوید

    با سلام استحضار دارید مالیات و عوارض ارزش افزوده دو بخش است مالیات ۶درصد و عوارض ۳درصد ،با عنایت به اینکه به موجب ماده ۴قانون اداره مناطق ویژه اقتصادی ،اشخاص حقيقی و حقوقی که در منطقه به کار توليد کالا و خدمات فعاليت دارند، برای فعاليت در محدوده منطقه از پرداخت هر گونه عوارض معمول در کشور معاف می باشند. لصفا در مورد تعلق عوارض به خرید کالاو خدمات از تامین کنندگان خارج از مناطق ویژه اقتصادی با توجه به ماده ۴قانون اداره مناطق اظهار نظر فرمائید آنچه که در پرسش و پاسخهاو بخشنامه مطرح شده مربوط به معافیت مبادلات فعالان اقتصادی داخل مناطق ویژه و عدم معافیت مبادلات با خارج از منظقه مشمول تمی باشد و بحث مالیات و عوارض تفکیک نشده است .در حالیکه اگر مشمول هم باشد فقط مشمول مالیات باید باشد و شرکتهای مستقرو فعال در مناطق ویژه به موجب ماده ۴قانون ادراه مناطق حداقل از ۳درصد عوارض باید معاف باشند . ادر صورت ارائه پاسخ ممنون خواهیم بود .

  4. عبدالله می گوید

    باسلام واحترام
    اجاره ساختمان در مناطق آزادتجاری مشمول مالیات هستند یاخیر؟

  5. مجتبی می گوید

    با سلام. شرکتی هستیم در ابادان که جزء مناطق ازاد اروند هست. برای خرید نفت از شرکت پخش و پالایش ۱۶%ارزش افزوده به مااعلام کردند. این در صورتی است که شرکتهایی که در مناطق آزاد هستند معاف از پرداخت ارزش افزوده میباشند. باپیگیریهای متعدد شرکت پخش و پالایش اظهار دارد که پخش پالایش اینجا نمایندگی هستند و شرکت انها در تهران ثبت گردیده. ایا به نظر شما این مالیات درست هستد باتوجه به اینکه شرکت ما در مناطق آزاد هست. با تشکر اگر جواب را به ایمیلم بفرستید

  6. علی می گوید

    باسلام ، پیمانکاران فعال درمناطق آزادموظف به ارائه گزارش فصلی جهت مالیات برارزش رفزوده میباشند یاخیر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.