نرم افزارحسابداری صدگان

مهلت ارسال اظهارنامه مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد

0 3,529

حسابداراپ

طبق مصوبه يکصد و هجدهمین ستاد ملی کرونا، مهلت ارسال اظهارنامه مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

متن این مصوبات که در یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز ۴ تیر ۱۴۰۱ به تصویب رسیده به شرح زیر است:

۱. با توجه به اوج بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال برای صاحبان مشاغل ۳۱ تیر ۱۴۰۱ تمدید می‌شود.

۲. با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال ۱۴۰۰ و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط، سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام کند که مالیات مقطوع مشمول تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت حداقل سودآوری فعالیت مودیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سال‌های قبل ایشان افزایش یابد.

پندار سیستم

به موجب مصوبات یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کووید ۱۹ و با توجه به اوج بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف، سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی کشور در تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال برای صاحبان مشاغل تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ تمدید می گردد.

همچنین در مکاتبه رئیس کل سازمان امور مالیاتی به موضوع تمدید تا ۱۴۰۱/۴/۳۱ اشاره شده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.