نرم افزارحسابداری صدگان

فراخوان اجراي مرحله ششم قانون ماليات بر ارزش افزوده

0 1,672

حسابداراپ

سازمان امور مالياتي كشور با صدور اطلاعيه‌اي، مشمولان مرحله ششم جهت ثبت‏ نام، آموزش و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را اعلام كرد.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری مهر، در اين اطلاعيه آمده است: بنا به اختيارات حاصل از مقررات ماده «۱۸» قانون ماليات بر ارزش افزوده، بدينوسيله فعالان اقتصادي (عرضه كنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‌ نام نظام ماليات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجراي مقررات موضوع اين قانون به اين شرح تعيين و اعلام مي‌گردد: اشخاص حقوقي و همچنين حقيقي (صرفنظر از مبلغ فروش سالانه) موضوع ماده «۹۵» قانون مالياتهاي مستقيم که به فعاليت‌هاي زير اشتغال دارند: چلوكبابي‌ها، سالن‌ هاي غذاخوري، سفره خانه هاي سنتي و اغذيه فروشي‌ هاي زنجيره اي با مالکيت واحد و يا نام و نشان و عنوان تجاري واحد فارغ از مساحت محل کسب و کار و نوع مجوز.

فعالان اقتصادي كه واجد شرايط مراحل اول تا پنجم ثبت‌ نام و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بوده اند، حتي در صورت انطباق با شرايط مشموليت مرحله ششم ثبت‌ نام اين نظام مالياتي، جزء مؤديان مشمول مراحل قبلي ثبت ‌نام و اجراي قانون محسوب و مكلف به اجراي مقررات از تاريخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.

براساس اين اطلاعيه، از فعالان اقتصادي فراخوان شده دعوت مي‌شود از تاريخ درج اطلاعيه در جرايد، به سامانه اينترنتي معاونت ماليات بر ارزش افزوده به نشاني WWW.EVAT.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام در اين نظام مالياتي اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادي و … جهت اجراي قانون فراهم شود. ضمناً راهنماي چگونگي ثبت‌ نام از طريق سامانه مزبور قابل دسترسي مي باشد.

در صورت نياز به آموزش قانون و مقررات ماليات بر ارزش افزوده مؤديان مي توانند با مراجعه به سامانه ياد شده يا به ادارات كل امور مالياتي استان و شهرستان ذيربط براي آموزش ثبت ‌نام نمايند، تا اقدام لازم براي آموزش آنها به صورت رايگان بعمل آيد. همچنين از اتحاديه‌ هاي صنفي ذيربط خواسته شده است در صورت نياز اعضاي آنان جهت آموزش، فهرست اعضاء خود را به ادارات كل امور مالياتي ذيربط اعلام تا اقدامات لازم جهت آموزش آنان فراهم گردد.

تاريخ اجراي ساير تكاليف مقرر در قانون از جمله طي فرايند دريافت گواهينامه ثبت‌ نام، وصول ماليات و عوارض ارزش افزوده از خريداران، ارائه اظهارنامه و واريز عوارض و ماليات بر ارزش افزوده به حساب هاي تعيين شده توسط سازمان امور مالياتي كشور از ابتداي سال ۱۳۹۴ خواهد بود.


بخشنامه ۱۴۵/۹۳/۲۶۰ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶(فراخوان ثبت‌نام مؤدیان مرحله ششم مالیات ارزش افزوده)



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.