نرم افزارحسابداری صدگان

تصويب‌نامه شماره۱۷۶۴۴۱/ت۴۸۷۰۲هـ مورخ ۳۰/۹/۱۳۹۱ هيئت وزيران (با اعمال اصلاحات موضوع مصوبات شماره۲۲۵۶۵۱/ت۴۸۷۰۲هـ مورخ ۱۷/۱۱/۹۱ و شماره ۹۸۸۲/ت۴۸۷۰۸هـ مورخ ۲۴/۱/۹۲)

0 3,496

حسابداراپ

جزئیات اجرای مصوبه طرح مهر آفرین ابلاغ شد

بر این اساس، استخدام افراد قراردادی در سقف ۱۰ درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد از جمله نخبگان قهرمانان ورزشی و ….. در سقف ۵ درصد سهمیه تخصیص یافته در قالب سهمیه تخصیص یافته امکان پذیر است.


معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی با توجه به ابهامات برخی از دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این بخشنامه استخدام از محل مجوزهای صادره با رعایت سهمیه های قانونی ایثارگران و معلولان و اعتبارات مصوب صورت می گیرد.


همچنین استخدام افراد قراردادی در سقف ۱۰ درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد (نخبگان، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، مامور حراست، مسئول گزینش و پستهای حساس و کلیدی و استخدام در مناطق کمتر توسعه یافته و …) در سقف ۵ درصد سهیمه تخصیص یافته با رعایت ماده (۵۷) قانون برنامه پنجم توسعه، اعتبارات مصوب و در قالب سهیمه مشخص شده امکان پذیر است. همچنین تبدیل وضع نیروهای قراردادی انتقالی موضوع بندهای (۱۳) و (۱۴) تصویب نامه مذکور، براساس ساز و کار تعیین شده در این بند و با رعایت مجوزهای استخدامی و اعتبارات مصوب امکان پذیر است.


بر این اساس، به کارگیری نیروی انسانی در قالب قرارداد کار معین (مشخص)، براساس تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند «هـ» ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه و با رعایت اعتبارت مصوب صورت می گیرد.

کلیه فرآیندهای استخدامی نظیر انتشار آگهی استخدام، تهیه سوالات آزمون، برگزاری آزمون استخدامی و اعلام نتایج آزمون با مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا استانداری(حسب مورد) انجام می گیرد و مسئولیت اقدامات و فعالیت‌های اداری و استخدامی و انطباق آنها با قوانین و مقررات برعهده آنان است.


همچنین درخصوص تبدیل وضع نیرو‌های قراردادی به استناد رای (۵۵۵) هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، رعایت حداقل مدارک تحصیل پیش بینی شده برای استخدام در قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی است.

بر اساس این بخشنامه، استخدام ایثارگران صرفا با رعایت بندهای «الف» و «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه و قوانین خاص ایثارگران امکانپذیراست.


پندار سیستم

در مورد سهمیه های استخدامی مربوط به داوطلبان بومی، بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:

الف)محل تولد داوطلب با استان مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب( ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد تقاضا طی شده باشد.

ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر(شاغلین نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد و یا محل سکونت کنونی آنان (درخصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد.

د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات «کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران» به استان مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده‌اند.

و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.


همچنین اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان است و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستان های استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می شوند.

بر این اساس، فرآیند انجام فعالیت های مربوط به استخدام یا به کارگیری نیروی انسانی در سامانه کارمند ایران به نشانی www.karmandiran.ir طراحی شده است و صدور شماره مستخدم یا شناسه صرفا در بستر سامانه مذکور صورت می گیرد.


متن کامل مصوبه طرح مهرآفرین به شرح پیوست است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.