نرم افزارحسابداری صدگان

تاثير يك پوشش خبري

0 764

حسابداراپ

 يكي از وظايف جوامع حرفه‌اي معرفي حرفه مربوط به عموم است. جرايد، راديو و تلويزيون نقش اساسي در نيل به اين هدف دارند. اگرچه در معرفي حرفه‌ حسابداري به عموم، كوشش‌هاي چشمگيري در سال‌هاي اخير به وسيله جرايد به ويژه روزنامه دنياي اقتصاد صورت گرفته است اما نقش راديو و تلويزيون در اين ارتباط كمرنگ بوده است.

.

خوشبختانه شبكه‌هاي ۱ و ۵ تلويزيون ضمن پوشش خبري مراسم خاكسپاري استاد اخلاق مصطفي علي‌مدد با ظرافت خاص اهميت حساب و حسابداري را به شكل حرفه‌اي و به زبان ساده طي برنامه‌اي ويژه‌ پخش كردند كه خواص را پسند آمد و عوام نيز معني‌اش را درك كردند. آنچه در زير آمده است خلاصه مطالبي است كه در روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه از برنامه «درشهر» شبكه ۵ پخش شد كه مطالعه‌ آن مي‌تواند براي كساني كه اين برنامه را نديده‌اند مفيد باشد:

پندار سیستم

.
«در نظر مردم كوچه و بازار حسابدار كسي است كه تمام طول روز حساب‌هاي صاحبكار خود را نگه مي‌دارد. شايد اين تعريف ساده درباره‌ افرادي كه قرن‌ها پيش از اين در يونان باستان حساب‌هاي دولتي را نگهداري مي‌كردند و به آنها لقب نگارنده داده شده بود صحيح باشد؛ اما امروزه با توجه به رشد تصاعدی شركت‌ها و تحول جديد در شكل كار موسسات، شكل حسابداري هم بسيار متحول شده است. امروزه علم حسابداري از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

.

حسابداري مادر علوم است چراكه حساب، رياضي، منطق، جامعه شناسي، اقتصاد و بسياري از علوم، همگي از معامله و دادوستدهاي ابتدایي نشات گرفته‌اند خصوصا در كشور رو به رشد و در حال توسعه مثل ايران اهميت و لزوم علم حسابداري در نظم بخشيدن به امور سازمان‌ها و تاثير آن در پيشرفت كشور غيرقابل انكار است. بزرگاني هم هستند كه دلسوزانه در عرصه علم حسابداري فعاليت كرده و جزو مفاخر اين مرز و بوم به حساب مي‌آيند. آنهايي كه اخلاق حرفه‌اي و امانتداري جزو لاينفك زندگيشان است…

.
نظام‌الدين ملك‌آرائي – حسابدار رسمي

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.