نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۳۰۳۹۲مورخ۸۸/۱۲/۱۸(گواهينامه ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده)

25 2,480

حسابداراپ

احتراماً، پيرو بخشنامه شماره ۴۹۳۶ مورخ ۳۰/۲/۸۷(موضوع صدور گواهي ثبت نام مؤديان در نظام ماليات بر ارزش افزوده) با عنايت به درخواست هاي ادارات کل و مؤديان محترم مالياتي مبني بر افزايش مدت اعتبار گواهي ثبت نام،بدينوسيله به منظور تکريم و تسريع در پاسخگويي مؤديان محترم مالياتي مقرر مي دارد:


ادارات کل امور مالياتي جهت مؤديان فاقد بدهي ماليات و عوارض ارزش افزوده گواهي ثبت نام با مدت اعتبار يکسال و جهت مؤديان داراي بدهي، گواهي ثبت نام با مدت اعتبار شش ماه (طبق نمونه پيوست)با در نظر گرفتن شرايط فراخوان هاي مراحل اول،دوم و سوم صادر نمايند.


محمد قاسم پناهي

معاون ماليات بر ارزش افزوده



 

 

گواهينامه ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده

 

بدينوسيله گواهي مي گردد:

بنگاه اقتصادي با عنوان …………………………. با شماره اقتصادي:………………. به عنوان شخصيت حقوقي/ حقيقي با مديريت: آقاي/ خانم……………. به نشاني:………………………. ثبت نام خود را در نظام ماليات بر ارزش افزوده تکميل نموده است.

شايان ذکر است مؤديان مرحله …………………. در نظام ماليات بر ارزش افزوده، مکلف به اجراي تکاليف قانوني از جمله دريافت ماليات و عوارض موضوعه از خريداران و تسليم اظهارنامه از تاريخ…./…./….۱۳ (به حروف) مي باشند.

مدت اعتبار اين گواهينامه از تاريخ صدور…………. مي باشد.

مهر و امضاء

 

 

پندار سیستم

يادآوري:

گواهينامه حاضر جزو اسناد و مدارک دولتي محسوب گرديده و هر گونه دخل و تصرف و همچنين جعل آن مشمول قوانين و مقررات مربوطه خواهد بود.



شماره:۴۹۳۶

تاريخ:۳۰/۰۲/۱۳۸۸

مديران کل محترم ماليات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران

مدير کل محترم امور مالياتي مؤديان بزرگ

مديران کل محترم امور مالياتي استان ها

با سلام

احتراماً، پيرو بخشنامه شماره ۲۸۱۵ مورخ ۵/۲/۸۷ در خصوص گواهي موقت ثبت نام مؤديان، در راستاي پاسخگويي صحيح، به موقع و تکريم ارباب رجـوع، در صـورت برخـورداري از شـرايط لازم و صـلاحديد و تـفويض اختيار توسط مديران کل ذيربط ، صدور گواهي فوق طبق نمونه بخشنامه مذکور با مهر و امضاء معاونين محترم ماليات بر ارزش افزوده و همـچنين رؤسـاي مـحترم مـالـيات بـر ارزش افزوده بـلامـانـع مي باشد.

ضمناً از تاريخ ابلاغ اين اصلاحيه صدور گواهينامه هاي ثبت نام توسط ادارات کل با مهلت اعتبار تا سه ماه بلا مانع خواهد بود.


با تقديم احترام

نادر آريا


محل تبلیغ شما

25 نظرات
  1. amir می گوید

    با سلام وخسته نباشید من برای ارزش افزوده ثبت نام کرده ام ولی به من گواهی ثبت نام فعلا” نداده اند از کجا باید پیگیری کنم
    با تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    بااهداء سلام
    لطفا اين لينك را پيگيري كنيد:
    http://www.acclearn.com/forum/index.php/topic,20584.new.html#new
    بااحترام

  3. علی نژادفرد می گوید

    با سلام ، اینجانب مهلت اولین گواهی ارزش افزوده دریافتی که اولین بار گرفته شد به علت تازه تاسیس بودن شرکت مدتش ۶ ماه بوده که ۱۵ شهریور۹۰ تمام گردیده و بایستی تمدید تاریخ گواهی را بگیرم خواهشمند است به طور کامل مراحلی که بایستی طی شود را قید فرمائید تا اقدامات لازم را انجام دهم ممنون در ضمن شرکت من در شرق تهران می باشد

  4. مدیر سایت می گوید

    ضمن عرض سلام
    همانطور كه در بخشنامه قيد گرديده جهت مؤدیان فاقد بدهی مالیات و عوارض ارزش افزوده ، گواهی ثبت نام با مدت اعتبار یکسال صادر خواهد شد لذا به نظر بنده ارائه اصل گواهينامه منقضي شده بهمراه نامه اي براي تمديد ، باعث صدور گواهينامه ي مجدد خواهد بود.
    بااحترام

  5. حسین می گوید

    بنده به تازگی مدیریت یک شرکت تعاونی را بر عهده گرفته ام و متوجه شده ام که از سال ۱۳۸۷ این شرکت مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده و مدیران قبلی به قوانین بی توجه بوده اند حال که نیمه دوم سال ۱۳۹۰ است کل اظهار نامه های سال های قبل را پرکرده ام اما راهکاری برای جلوگیری از بخشش جرایم پیدا نمی کنم لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  6. مجید احدی می گوید

    سلام من ثبت نام گواهی ارزش افزوده کجا باید ثبت نام کنم با تشکر

  7. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    پس از اين كه ثبت نامتان را در سامانه ارزش افزوده تكميل كرديد مي توانيد اين گواهي نامه را از سازمان امورمالياتي محل ثبت نام مطالبه كنيد.
    بااحترام

  8. مریم علی نژاد می گوید

    با سلام و خسته نباشید اینجانب مهلت اولین گواهی ارزش افزوده ام تمام شده گفته بودید جهت تمدید بایستی اصل آن به همراه نامه تمدید را آماده کنیم ۳ سوال دارم:
    ۱- متن نامه تمدید گواهی نامه چی باید باشد و به کجا بایستی زده شود؟
    ۲- به کجا بایستی مراجعه کرد به نزدیکترین اداره مالیات بر ارزش افزوده محل یا اداره مالیات نزدیک محل؟
    ۳-چه مدارکی جهت ارائه لازم است؟

  9. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    ۱- متن خاصي نيست و در نامه توضيح مي دهيد كه با توجه به انقضاء گواهينامه (كه اصل آن پيوست مي باشد) تقاضاي صدور گواهينامه مجدد داريد.
    ۲- معمولا معاونت هاي ماليات برارزش افزوده محل ، متولي صدور اين گواهينامه هستند.براي اين منظور به نظر بنده به صادر كننده گواهينامه قبلي خود (مندرج در متن) مراجعه كنيد.
    ۳- اطلاع دقيقي ندارم ولي به نظرم ارائه نامه به انضمام اصل گواهينامه ي قبلي و انجام تكاليف قانوني منجمله معوقه نبودن اظهارنامه هاي قبلي از جمله شروط اصلي است.
    موفق باشيد.

  10. فرشید می گوید

    سلام
    غرض از مزاحمت خواستم بپرسم که بنده ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده رو انجام داده ام و الان میخوام گواهی نامه مربوطه رو اخذ نمایم.. ممنون میشم بنده رو کمی راهنمایی کنید.. چرا که نمیدونم نامه ای که باید بزنم برای اداره مالیاتی تا گواهی نامه رو بگیرم چه متنی باید داشته باشه.. منت میزارین اگر بفرماین چه متنی باید بنویسم..
    با تشکر

  11. علي می گوید

    سلام
    وقت بخیر جناب فرشید خان
    متن خاصی ندارد و می تواند فقط در حد یک تقاضا جهت صدور گواهینامه ثبت نام در ارزش افزوده باشد مثلا” ؛
    ————————————————————————————-
    واحد مالیات بر ارزش افزوده
    با سلام
    باستحضار می رسد
    با توجه به ثبت نام ( این شرکت / اینجانب ) در نظام مالیات بر ارزش افزوده خواهشمند است دستور فرمایید در رابطه با صدور گواهینامه ثبت نام اقدام لازم معمول فرمایند . باتشکر / مهر و امضا متقاضی
    ————————————————————————————-
    موفق باشی

  12. ابراهیم می گوید

    باسلام
    یک سئوال دارم وآن اینکه اگرشرکتی گواهینامه مالیات ارزش افزوده را مثلا ۳سال پیش گرفته وتاکنون هم تمدید نگرده ودرضمن اظهارنامه ارزش افزوده را نیزتاکنون ارائه کرده است برای تمدید گواهینامه باید چکارکند وشامل چه جریمه ای خواهد بود ومدارک مورد ارائه نیزجه جیزخواهد بود
    متشکرم

  13. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    قاعدتا اول بايد وضعيت اظهارنامه هاي ارسال نشده را روشن و بعد گواهي نامه را تمديد كنيد.
    موفق باشيد.

  14. نسرین احسانی می گوید

    با سلام و احترام

    گواهینامه موقت ثبت نام در تاریخ ۹۱/۰۷/۱۱ صادر گردیده ودرحال حاضر از اعتبار ساقط است .
    خواهشمند است کاملا راهنمایی نمایید چه روندی رابرای تمدید باید انجتم دهم؟؟؟؟
    با سپاس فراوان

  15. علي می گوید

    سلام
    فقط یک تقاضا با این مضمون ؛
    ( واحد مالیات بر ارزش افزوده
    با سلام
    باستحضار می رسد
    با توجه به ثبت نام ( این شرکت / اینجانب ) در نظام مالیات بر ارزش افزوده خواهشمند است دستور فرمایید در رابطه با صدور گواهینامه ثبت نام اقدام لازم معمول فرمایند . باتشکر / مهر و امضا متقاضی ) و تحویل آن به واحد ارزش افزوده خود .
    موفق باشید /

  16. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ضمن تشكر از توضيحات جناب آقاي علي ؛ قاعدتادر تاريخ صدور گواهي مجدد، بررسي اي هم نسبت به ارسال اظهارنامه هاي دوره اي شما خواهند داشت.
    موفق باشيد.

  17. محبوبه می گوید

    باسلام و احترام
    شرکت ما یک شرکت تولیدی است که فعلا در مرحله ساخت کارخانه می باشد و به مرحله بهره وری نرسیده است ولی تا آذر ماه ۹۳ به مرحله بهره وری می رسد و هنوز هیچ فروشی نداشتیم و تنها خرید داشتیم . تا کنون تمام اظهارنامه های ارزش افزوده به صورت مداوم و مرتب به سازمان دارایی ارائه گردیده است ولی اکنون که به اداره ارزش افزوده مراجعه می کنیم که گواهی ثبت نام ارزش افزوده ما را صادر کنند می گویند باید حتما فروش داشته باشیم و ما چون می خواهیم قبل از رسیدن به مرحله فروش گواهی را دریافت کنیم تا زمانی که فروش می کنیم گواهی معتبر به خریدار ارائه نماییم باید چه کاری انجام دهیم
    لطفا راهنمایی فرمایید .

  18. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    درمتن بخشنامه هم به شرايط صدوراين گواهينامه اشاره شده است:
    ادارات کل امور مالیاتی جهت مؤدیان فاقد بدهی مالیات و عوارض ارزش افزوده گواهی ثبت نام با مدت اعتبار یکسال و جهت مؤدیان دارای بدهی، گواهی ثبت نام با مدت اعتبار شش ماه (طبق نمونه پیوست)با در نظر گرفتن شرایط فراخوان های مراحل اول،دوم و سوم صادر نمایند.

  19. ایزدی می گوید

    با سلام .
    من به تازگی کار پیمانکاری شروع کردم وفاقد شرکت ودفتر میباشم اولین کاری که گرفتم از من گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده می خواهند ومن نمیدانم چکار باید بکنم پرونده مالیاتی هم ندارم لطفا منو راهنمایی کنید

  20. نماینده بیمه می گوید

    با سلام
    بنده در مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده ام و تمامی مبالغ را پرداخت نموده ام و نسبت به درخواست گواهی اقدام نموده ام اما اداره مورد نظر تنها می گوید که از طریق سایت باید وضعیت گواهی ارزش افزوده را چک کنم و پرینت امضاء دار و مرهوم به مهر سازمان به بنده ارائه نمی کند،چه کار باید بکنم که پرینت گواهی مرهوم به مهر سازمان را به بنده بدهند؟
    با تشکر

  21. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر جايي اينترنت نبودچه؟
    به همين بخشنامه استناد ومكتوب تقاضاي گواهي ثبت نام كنيد.

  22. لیلا می گوید

    باسلام
    من یک شرکت تازه تاسیس کرده ام. برای ثبت نام جهت مالیات ارزش افزوده در ابتدا باید چه اقداماتی انجام دهم.
    ممنون اگرراهنمایی فرمائید.

  23. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ابتدا بایستی به سایت مالیات ارزش افزوده وارد شوید و پیش ثبت نام کنید و بعد از دریافت رمز ثبت نام خود را کامل کنید.

  24. حامد می گوید

    با سلام ، تمامی مراحل ثبت نام را انجام داده و تقاضای تمدید کرده ایم ( شرکت پیمانکاری ) و بدهی نیز نداریم پس از ارایه درخواست از سامانه دچار رد درخواست بدلیل اینکه می گوید اصل گواهی نامه قبلی را باید تحویل دهید …باید چه کار کنم آیا نیاز به دادن نامه می باشد یا فقط با ارایه اصل گواهینامه قبیلی منقضی شده به اداره ارزش اقزوده مربوطه مشکل حل خواهد شد..؟ با تشکر …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.