نرم افزارحسابداری صدگان

برگزاری مجامع منوط به نظر ستاد کرونا

0 976

حسابداراپ

برگزاری مجامع بورسی در تعطیلات شش روزه به نظر ستاد کرونا بستگی دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر ناشران در روزهای تعطیل تصمیم به برگزاری مجمع داشته باشند از نظر سازمان بورس منع قانونی ندارد و نماینده سازمان هم در مجامع حاضر خواهد شد.

اما آنچه ممکن است مانع برگزاری مجامع در روزهای تعطیل پیش رو شود تصمیمات قرارگاه عملیاتی مقابله با کروناست و به سازمان بورس ارتباطی ندارد.

سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی از ٢٩ تیرماه تا یکشنبه سوم مرداد اعلام تعطیلی کرده که حدود ١٢٠ شرکت بورسی و فرابورسی در این روزها مجامع عادی سالانه خود را برگزار می کنند و بسیاری از شرکت ها فقط تا ٣١ تیر فرصت قانونی برگزاری مجمع دارند.

حال این سوال مطرح است که آیا مجامع هم تعطیل می شوند؟

محسن انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص برگزاری یا لغو برگزاری مجامع شرکت ها با توجه به تعطیلی ۶ روزه ادارات تهران سخن می گفت، اعلام کرد:

با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت ها موظف هستند حد اکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی اقدام نمایند، بنابراین برگزاری مجامع به قوت خود باقی است.

اختیار برگزاری یا عدم برگزاری بر عهده هیات مدیره ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس است.

در صورت برگزاری مجامع، نمایندگان سازمان بورس در مجامع حضور خواهند داشت و مشکلی از این بابت نیست./بورس ۲۴

برگزاری مجامع در روزهای تعطیل منوط به نظر ستاد کرونا است

سارا علیاری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تکلیف برگزاری مجامع در روزهای تعطیل پیش رو گفت: بر اساس قانون تجارت، شرکت های بورسی حداکثر ۴ ماه پس از پایان سال مالی می توانند نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند و اختیار برگزاری مجمع در این مدت به عهده خود ناشران است. بنابراین سازمان بورس دخالتی در زمان برگزاری مجامع ندارد.

اگر ناشران در روزهای تعطیل تصمیم به برگزاری مجمع داشته باشند از نظر سازمان بورس منع قانونی ندارد و نماینده سازمان هم در مجامع حاضر خواهد شد.

اما آنچه ممکن است مانع برگزاری مجامع در روزهای تعطیل پیش رو شود تصمیمات قرارگاه عملیاتی مقابله با کروناست و به سازمان بورس ارتباطی ندارد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.