نرم افزارحسابداری صدگان

از سال جدید طبق قانون جدید چک بکشید

1 2,498

حسابداراپ

با آغاز اولین روز کاری بانک‌ها، اصلاح قانون چک در مسیر جدیدی قرار می‌گیرد. صدور چک در وجه حامل ممنوع و ثبت چک‌های صیادی در سامانه صیاد تا حدودی الزامی می‌شود.

پندار سیستم

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک: چک قدیمی تا اطلاع بعدی همچنان اعتبار دارد، اما نباید در وجه حامل صادر شود. چک‌های جدید باید در سامانه صیاد ثبت شود و از پنجم فروردین چک هایی با رنگ بنفش صادر می شود.
نادعلی زاده: عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» بر روی این نوع چک درج شده است.
در اولین روز کاری بانک‌ها در ایران در سال جدید سیستم جدید برای استفاده از چک بانکی و دسته چک های جدید فعال شده است.
به گزارش ایسنا؛ “دسته‌های چک جدید در بانک‌ها توزیع و ثبت آن‌ها در سامانه صیاد اجباری می‌شود.”
بر اساس مقررات جدید، “برای ثبت چک در سامانه صیاد باید پس از ثبت مندرجات چک در برگ چک، صادرکننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد در شعب بانک‌ ها مراجعه کرده و اطلاعات چک و مشخصات هویتی ذینفع ذینفعان را وارد کند.”
طبق مقررات جدید صدور چک در وجه “حامل” امکان پذیر نخواهد بود.
محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. فرزاد بابااصفهانی می گوید

    با سلام و احترام
    قطع به یقین وجود چنین اقدماتی کمک شایانی به عدالت در مالیات ستانی خواهد کرد و وقتی هر سازمانی به صورت DOA اقدمات جمع اوری اطلاعات بخش خود را به صورت متمرکز انجام دهد، در آینده ای نزدیک می توان از همین اطلاعات در قالب بلاکچین و به صورت غیر متمرکز، بسیاری از اقدمات را (همانند مالیات ستانی و حسابرسی و جلوگیری از اعمال نظرات شخصی در دستکاری سود و …) به خوبی انجام داد “یعنی عادلانه”
    وقتی منابع مالیاتی زیاد شود، مطمئنا دولت معافیت‌هایی را برای قشر آسیب پذیر و کارگران بر می دارد و مالیات را از ارزش افزوده و سود تجاری ایجاد شده خواهد گرفت ، نه مثل الان که متاهل و مجرد و با فرزند و بی فرزند یک معافیت مالیات بر حقوق را پرداخت می کند

    به امید روز‌های بهتر
    فرزاد بابااصفهانی
    دانشجوی دکترای حسابداری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.