نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/افزایش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی + مصوبه دولت

5 46,932

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

بخشنامه ۱۰۰۰/۹۹/۴۲۴۰ مورخ ۹۹/۵/۱۵(متناسب سازی حقوق مستمری بگیران) را اینجا ببینید.


شوکت جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که امروز در هیأت وزیران به تصویب رسید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای بود که قرار شد دولت برای رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و تأمین اجتماعی هم برای همسان سازی از این مبلغ استفاده کند.

امروز در جلسه هیأت وزیران، با دستور رئیس جمهور و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به تصویب هیأت وزیران رسید و واگذاری رقم ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام ۹ شرکت مهم دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد.

اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: این رقم برای اجرای همسان سازی در ۳ سال متوالی است و بخشی از این مبلغ را برای امسال استفاده کرده و باقی منابع را سرمایه گذاری می‌کنیم تا هر سال برای دریافت بودجه همسان سازی با دولت به مشکل برنخوریم.

پندار سیستم

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: هنوز مشخص نیست که باقی این مبلغ برای سرمایه گذاری در شستا وارد می‌شود یا در هلدینگ‌های دیگر سازمان که در شستا نیست، اما معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی این را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای همسان سازی نیاز است، گفت: اکثریت سهام‌هایی که از اموال دولت مشخص بود که به تأمین اجتماعی واگذار شود در بورس عرضه شده بود و حالا بعد از واگذاری تصمیم گیری می‌کنیم که این سهام‌ها در بورس بمانند یا از بورس خارجشان کنیم.

شوکت در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند؟، تصریح کرد: محاسبات این موضوع باید انجام شود، در این خصوص بحث‌های حقوقی وجود دارد، هنوز مشخص نیست دقیقا برای چه کسانی قرار است همسان سازی اجرا شود، همچنین اعمال این منابع بر روی حقوق بازنشستگان بستگی به مصوبه هیأت وزیران دارد که از چه تاریخی را معین کردند که همسان سازی اجرا شود، اگر در مصوبه مشخص شده بود که از ابتدای فروردین، مابه‌التفاوت واریز می‌شود، از هر ماهی که معین شده باشد از همان ماه محاسبه می‌شود.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در کنار همسان سازی امیدواریم بتوانیم کسر حق بیمه از بن مسکن را برای بازنشستگان اجرا کنیم تا کمکی برای رفع مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد، هر چند جا داشت این اتفاقی که امروز افتاد، ۴ ماه پیش انجام می‌شد و این نارضایتی‌ها در پی آن رخ نمی‌داد، اما از زحمات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر کنیم.

افزایش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای حداقل بگیران بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش و غیر حداقل بگیران تا ۸۰۰ هزارتومان افزایش خواهد داشت.

 مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: امروز با تصمیم ریاست جمهوری مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شد تا از این مبلغ هزینه متناسب‌سازی تامین شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در هر سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه متناسب سازی خواهد شد، گفت: امیدواریم تا ۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را انجام دهیم و در نهایت اول شهریور اعمال و پرداخت بر مبنای متناسب سازی انجام شود.

وی ادامه داد: برای حداقل بگیران بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش و غیر حداقل بگیران تا ۸۰۰ هزارتومان افزایش خواهد داشت که به تناسب سنوات آن‌ها و وصولی فعلی محاسبه می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه بن خانوار و بن مسکن جدا افزایش پیدا خواهد یافت، بیان کرد: جزئیات آن اعلام خواهد شد و به غیر از همسان سازی این رقم بر حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: فردی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه، اگر تا اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده با اعمال ۲۶ درصد افزایش حقوق سال ۹۹ حدود ۲ میلیون تومان دریافت می‌کرد اکنون با احتساب رقم متناسب سازی و افزایش بن خواربار و حق مسکن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد گرفت.

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. رضا می گوید

    باید به همه پرداخت بشه براساس سال سنوات وحق بیمه ای که پرداخت کردهاست ادمی که منطقه محروم خدمت کرده سخت وزیان ور بوده واسیب دیده خواهش میکنم ظلم نکنید

  2. قادر عبادی می گوید

    سلام بنده با بیش از ۳۰ سال خدمت در افزایش حقوق سالانه ۱۵ درصد افزایش داشتم آنهم به دلیل اینکه حقوقم بالاست واین منطق قابل قبول نیست بدلیل اینکه بنده میزان حق بازنشستگی ام در زمان اشتغال بالا بوده و سمتی که داشتم و کارهایی که می کردم موجب پرداخت حق بیمه زیاد بوده است لذا افزایش حقوق سالانه باید بر اساس سابقه کار و میزان حق بیمه پرداختی در زمان اشتغال باشد و الا ظلم است

  3. مجید می گوید

    خداروشکر
    ممنون

  4. حمید می گوید

    به قادر
    خدا را شکر که حقوقت بالا بوده حاجی بذار اون بدبختی که چه در موقع شاغل بودن طلم کردن بهش و حقوق پایین بستن براش و چه الان که با حداقل بازنشست شده یه حالی بدن تا یه جونی بگیره شما فعلا برو با حقوق بالات حالشو ببر تا بعد

  5. اسماعیل می گوید

    با سلام،از اینکه حداقل بگیران بازنشسته باید از حقوق بالاتری برخوردار باشندتا شرمنده زن و بچه خود نباشند مورد توافق همگان است ولی آیا کسی با مدرک مهندسی عمران وسی سال سابقه کار سنگین در پروژه های سنگین در اقصی نقاط کشوربا امیداینکه در زمان پیری بتواند از یک زندگی مناسبی برخوردارباشد که با یک میانگین حقوق با پنج میلیون زیر خط فقر حقوق بالا حساب میشود وسال به سال دریغ ازپارسال باید حالشو ببره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.