نرم افزارحسابداری صدگان

دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟

0 975

حسابداراپ

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ‌در خصوص ثبت اسناد خودرو در دفترخانه‌ها یا دفاتر راهنمایی و رانندگی گفت: در تمام دنیا تلاش می‌شود وقت مصرف کننده و مردم در هنگام خرید کالا گرفته نشود و اگر هزینه‌ای قرار است پرداخت شود حداقل باشد.


پندار سیستم

به گزارش صبحانه، موتمنی گفت: طرح راهنمایی و رانندگی بسیار مناسب است زیرا می‌خواهد وقت مردم در جاده مخصوص یا خاوران گرفته نشود وقتی پلاک ملی باشد و برگ سبز که همان سند است به دست صاحب ماشین داده شود یعنی اصالت این خودرو تائید شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ‌در خصوص ثبت اسناد خودرو در دفترخانه‌ها یا دفاتر راهنمایی و رانندگی گفت: در تمام دنیا تلاش می‌شود وقت مصرف کننده و مردم در هنگام خرید کالا گرفته نشود و اگر هزینه‌ای قرار است پرداخت شود حداقل باشد. امروز مصرف کننده به دنبال کیفیت و قیمت مناسب است.

محمد موتمنی گفت: در دنیا نقل و انتقال خودرو جزو راحت‌ترین کار‌ها به شمار می‌رود اما امروز ۹۰ درصد شکایت‌هایی که به اتحادیه ما ارجاع می‌شود مربوط به عدم ثبت سند و تعویض پلاک است زیرا هزینه سند زدن بالا است و همین عامل سبب می‌شود خریدار جدید با پلاک قبلی تردد ‌کند و باعث دردسرهایی برای صاحب پلاک شود همین امر باعث شده که ما هر روز شاهد دعواهای حقوقی در این خصوص باشیم.

وی ادامه داد: تا سال ۸۵ ما در این خصوص مشکلی نداشتیم اما از آن سال به بعد که خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شد و سود آن بالا رفت هر سال هزینه سند زدن افزایش یافت و مشکل از همین جا آغاز شد.

موتمنی تصریح کرد: طرح راهنمایی و رانندگی بسیار مناسب است زیرا می‌خواهد وقت مردم در جاده مخصوص یا خاوران گرفته نشود وقتی پلاک ملی باشد و برگ سبز که‌‌ همان سند است به دست صاحب ماشین داده شود یعنی اصالت این خودرو تائید شده است. تا حالا کدام دفترخانه کاپوت ماشین را بالا زده تا اصالت خودرو را تشخیص دهد؟ چه کسی تا حالا بدون سند به دنبال کارهای خودرو رفته و برگ سبز کار آن را راه نینداخته است.

وی تاکید کرد: ثبت در دفا‌تر رسمی چیزی جز بالا رفتن هزینه نیست و دولت و مجلس باید زود‌تر به این امر رسیدگی و تکلیف آن را روشن کند.

وی گفت: امروز هزینه ثبت سند برای یک لندکروز چهار میلیون تومان است اما سود این جابجایی یک میلیون تومان هم نمی‌شود پس بر چه اساس باید فقط چهار میلیون تومان بابت جابجایی پرداخت شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.