نرم افزارحسابداری صدگان

حقوق بازنشستگي بر اساس ميانگين دو سال آخر اشتغال/بازنشستگی با ۱۰ روزحقوق

0 1,092

حسابداراپ

معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي گفت: ميزان حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي بر اساس ميانگين ۲ سال آخر دوره اشتغال تعيين مي‌شود.


محمد حسن زدا در ديدار با وزير کار و تامين اجتماعي فدراسيون روسيه به تشريح شرايط بازنشستگي در ايران پرداخت و گفت: بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي در ايران با داشتن ۳۵ سال سابقه بيمه پردازي بدون شرط سني بازنشسته مي‌شوند.

وي افزود: افرادي که بيمه پردازي را دير شروع کرده‌اند با رسيدن به ۶۰ سالگي با حداقل ۱۰ سال سابقه بيمه پردازي مي‌توانند بازنشسته شوند که البته اين افراد ۱۰ روز حقوق دريافت مي‌کنند.

زدا ادامه داد: همچنين بيمه شدگان مي توانند در سن ۵۰ سالگي با داشتن ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بيمه بازنشسته شوند.

وي اظهار داشت: ميزان حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي بر اساس ميانگين ۲ سال آخر دوره اشتغال تعيين مي‌شود.

زدا در خصوص بازنشستگي بيمه شدگان زن گفت: بانوان مي‌توانند با ۵ سال سابقه بيمه پردازي کمتر بازنشسته شوند.

معاون فني ودرآمد سازمان تأمين اجتماعي تصريح کرد: بعد از ۶۰ سال فعاليت سازمان تأمين اجتماعي در ايران، زمان انجام اصلاحات پارامتريک در اين سازمان فرا رسيده است و ما براي بهبود فعاليت سازمان در آينده و تداوم خدمت رساني به بيمه شدگان اصلاحات پارامتريک را دنبال مي‌کنيم.

پندار سیستم

معاون درمان سازمان تأمين اجتماعي نيز در اين ديدار گفت: در بيمارستان‌هاي ملکي سازمان تأمين اجتماعي تمامي خدمات درماني به صورت رايگان ارائه مي‌شود.

محمد علي همتي افزود: در مراکز طرف قرارداد اين سازمان نيز خدمات درماني با دريافت فرانشيز ۱۰ درصدي در بخش سرپايي، ۶ درصد در بخش بستري و ۳ درصد براي روستائيان ارائه مي‌شود.

سيستم پيشرفته‌اي از بيمه اجتماعي در روسيه وجود دارد

وزير کار و تأمين اجتماعي فدراسيون روسيه در اين ديدار گفت: در کشور روسيه بيمه درماني و اجتماعي از يکديگر تفکيک شده‌اند و به صوت کاملا مستقل هستند.

ماکسيم توپيلين اظهار داشت: در روسيه ۲ صندوق بيمه اي با عنوان صندوق بازنشستگي وبيمه اجتماعي وجود دارد.

وي افزود: در صندوق بازنشستگي، به ازاي دريافت مبالغي از افراد، درزمان بازنشستگي به آنان حقوق پرداخت مي‌شود و در صندوق بيمه اجتماعي به افراد تحت پوشش در زمان بيماري، بارداري و حوادث حقوق پرداخت مي شود.

منبع:مهر



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.