نرم افزارحسابداری صدگان

قانون تفسیر جزء (۱) بند (ب) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی (مشاغل سخت و زيان آور)

7 3,611

حسابداراپ

شماره ۸۵۷۵/۲۰۹ =============۱۳۹۲/۲/۱۷
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران قانون تفسیر جزء (۱) بند «ب» تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۲/۲/۳ و تأیید شورای محترم نگهبان، ‌به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی



شماره ۳۹۹۹۸=============۱۳۹۲/۲/۲۳

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
«قانون تفسیر جزء (۱) بند (ب) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی » که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ  ۱۳۹۲/۲/۱۱  به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۸۵۷۵/۲۰۹  مورخ ۱۳۹۲/۲/۱۷ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.


رئیس جمهور- محمود احمدی نژاد

پندار سیستم



قانون تفسیر جزء (۱) بند (ب) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی  

موضوع استفساریه:

آیا مراد قانونگذار از عبارت  افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور(مخل سلامت) اشتغال داشته باشند در جزء (۱) بند (ب) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۹/۱۱/۳۰ مجلس شورای اسلامی داشتند حداقل ۷۳۰۰ روز اشتغال در یک یا چند شغل زیان آور در یک یا چند کارگاه است؟


نظر مجلس:

بلی،توالی اشتغال به قوت خود باقی است .

تفسیر فوق در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ  سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۱۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی


محل تبلیغ شما

7 نظرات
  1. مهناز می گوید

    آیا کارمندان دولت که مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند طبق بند ب ماده ی ۷۶ مشمول حمایت کارهای سخت و زیان آور می شوند؟

  2. مهدی می گوید

    سلام
    آیا کارمندان ۲۷٪ درصد مشمول قانون تأمین اجتماعی که در ایستگاههای ۶۳ کیلو ولت کار میکنند جزو مشاغل زیان آور نیستند؟ چرا با مراجعه به تأمین اجتماعی میگویند فقط کارگران با این قانون میتوانند بازنشسته شوند!!! آنها میگویند کارمندان با بخشنامه ۴۶ باید بازنشسته شوند. اما همین قانون را وزارت نیرو قبول ندارد .!!! در یک محیط کاری مگر یک بام و دو هوا میشود؟ این در حالی است که همکاران ما با حکم کارگری در یک محل کار(ایستگاه ۶۳ کیلو ولت) و با ۲۰ سال کار با ۳۰ روز حقوق بدون درد سر بازنشسته مشاغل زیان آور شدند اما ما کارمندان همچنان بدون متولی باید تا ۳۰ سال ادامه کار بدهیم !!! آیا این ظلم نیست؟

  3. کمال صفایی می گوید

    با سلام، آیا بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور که با فرم شماره یک و ۲ و ۴ کمیته های سخت و زیان آور ، بعنوان سخت و زیان آور شناخته میشوند مشمول مواد ۵۲و ۶۱و ۶۵ قانون کار میشوند .

  4. نادر ناصری می گوید

    سلام آیاجوشکاری درب پنجره وکارگری درب وپنجره ساز سختی کارتعلق می گیرد

  5. احمددوستی جندابه می گوید

    بانام خدا وبا سلام احترام فراوان با تشکر خواستم بنده را راهنمایی بفرمائید
    بنده کارمند کمیته امداد وبرخوردار از بیمه تامین اجتماعی می باشم حدود ۱۹ سال سابقه دارم قبل از خدمت در این نهاد در یک شرکت ریسندگی بافندگی در سالن تولید قسمت فلایر مشغول بوده ام(۴ سال) که همکاران قبلی بنده مشمول برخورداری از شغل سخت وزیان آور شده اند حالا بنده باتوجه به اینکه در کمیته امداد هستم مشمول سختی کار قبلی می شوم یانه وسوال دوم اگر می شوم ۷درصد خدمت سربازی را به تامین اجتماعی پرداخت کرده ام خدمت هم در زمان جنگ ومناطق جنگی بوده آیا سربازیم نیز مشمول سختی کار وزیان آور می شود یانه

  6. ابوالفضل می گوید

    با سلام کارمند شاغل در زندان هستم و ماهیانه به صندوق بازنشستگی حق بازنشستگی پرداخت می کنم >ایا می توانم از بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت استفاده کنم باتجه به اینکه شغل بنده جز مشاغل سخت محسوب می شود ولی بنده تحت پوشش تامین اجتماعی نیستم >باتشکر

  7. علي الهدادي می گوید

    سلام. أيا كاكران خدماتي كه در بيمارستانها جز مشاغل شخت مي شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.