نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب بازنشستگی پیش از موعد با شرط كمیسیون تلفیق

1 1,136

حسابداراپ

كمیسیون تلفیق مصوب كرد كه در لایحه بودجه ۹۲ بازنشستگی پیش از موعد مجاز شود،به شرط اینکه کسی درخواست سنوات ارفاقی نکند، منابع آن هم از محل واگذاری اموال دولت تامین خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم، بازنشستگی پیش از موعد به دلیل بار مالی متوقف شده بود،امروز در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

به گز ارش ایلنا، جعفر قادری در جمع خبرنگاران با بیان اینكه در گذشته اگر کسی ۲۵ سال اشتغال به کار داشت و درخواست بازنشستگی پیش از موعد می‌کرد پنج سال فعالیت ارفاقی به متقاضی تعلق می گرفت،اظهارداشت:با توجه به اینكه این بار مالی ایجاد می‌کرد لذا در قانون برنامه، بازنشستگی پیش از موعد متوقف شده بود.


وی افزود:كمیسیون تلفیق در جلسه امروز مصوب كرد كه در لایحه بودجه ۹۲ بازنشستگی پیش از موعد مجاز شود،به شرط اینکه کسی درخواست سنوات ارفاقی نکند، منابع آن هم از محل واگذاری اموال دولت تامین خواهد شد.

قادری با اشاره به تصویب بند ۷۳ لایحه بودجه از پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نیز گفت: ماده ۲۲۴ قانون برنامه پیش‌بینی کرده که درصدی از اعتبارات بودجه عمومی در اختیار هلال‌احمر و برخی دستگاه‌ها قرار بگیرد، دولت در لایحه بودجه ۲۷۵ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده بود که ما در کمیسیون ۲۳۰ میلیارد تومان دیگر هم به آن اضافه کردیم و مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان پیش‌بینی امکانات و نیازها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه اختصاص می‌یابد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ یادآورشد: کمیسیون تلفیق در بند ۷۴ لایحه بودجه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی پیش‌بینی کرد، البته این صندوق سال پیش حدود هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت و مبلغ جزئی هم از حق بیمه کشاورزان وصول می‌شود اما باز هم این مبالغ پاسخگو نیست و اگر از جای دیگر منبعی به این منظور پیش‌بینی نشود تعهدات صندوق بی‌پاسخ خواهد ماند.

قادری با اشاره به تصویب بند دیگری از لایحه بودجه عنوان داشت: بر این اساس مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه بر اساس قطعنامه کمیسیون اجتماعی سازمان ملل در ایران تاسیس می‌شود و به معاونت برنامه‌ریزی برای تاسیس این مرکز تکلیف شد.


وی با اشاره به مراعا ماندن بندی از لایحه بودجه ۹۲، تصریح کرد: دولت در این بند کاهش اختیارت هیات امنای دانشگاه‌ها را پیش‌بینی کرده بود زیرا مشکلی وجود دارد و آن این است که هیات امنا آزادی عمل دارند و تصمیمات‌شان لازم‌الاجرا است اما در مورد تغییر حقوق و مزایای هیات علمی دوگانگی‌هایی ایجاد شده است؛ جمع‌بندی کمیسیون تلفیق هم این بود که اختیارات دیگر هیات امنا به قوت خود باقی بماند و تنها اختیار تعیین حقوق و مزایا از آنها گرفته شود، این بند تا حضور نماینده دولت و نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مراعا ماند تا با حضور این افراد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.


پندار سیستم

به گفته وی، بر اساس مصوبه این کمیسیون در بند ۷۷ لایحه بودجه، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اجازه دارند عضو هیات مدیره یا سهامدار شرکت‌های دانش‌بنیان باشند.

قادری با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در بند ۷۸ لایحه بودجه، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، تمام شرکت‌های دولتی مکلفند نیم تا سه درصد اعتبارات‌شان را به استثنای هزینه‌های مستقیم تولید برای انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کنند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ در ادامه با اشاره به مصوبات دیگر این كمیسیون گفت: بند ۷۹ لایحه بودجه در خصوص افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به دلیل اینکه برای آن قانون وجود دارد و نیاز به قانون دیگری نیست از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: بر این اساس در تمام دستگاه‌های اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج ۶۵۰۰ تومان و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت ۱۵۰ تعیین و پرداخت می‌شود.


قادری در خصوص تصویب بند ۸۱ لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نیز خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در ارتباط با ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص واگذاری کارها وجود داشت که ممکن است قانون مناقصات را با مشکل مواجه کند، لذا در این بند مصوب شد ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدماتی و اداری دستگاه‌های اجرایی است و شامل اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نمی‌شود.

به گفته وی، بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، به دولت اجازه داده شد همچنانکه برای مناقصات حد نصاب تعیین می‌کند، حد نصاب مزایده‌ها را نیز تعیین کند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علمی و فناوری که از شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت مجوز دارند و دانشجو دارند، ‌اگر نیاز به اصلاح عنوان یا جدا شدن از دانشگاه مادر دارند یا کد و ردیف بودجه‌ای‌شان وابسته است، دارای کد و ردیف مستقل شوند.


قادری با اشاره به بند ۶۷ این لایحه که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده نیز اظهار کرد:‌ دولت پیش‌بینی کرده بود به ۱۰۰ هزار نفر از جانبازان تسهیلات خرید ساخت مسکن بدهد که در کمیسیون تلفیق مصوب شد، جانبازان بالای ۲۰ درصد و سایر ایثارگران می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او ادامه داد:البته این تسهیلات برای شهرهای مختلف متفاوت است و برای کلان‌شهرها ۶۰ میلیون تومان، مراکز استان ۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان و روستاها ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در این مصوبه تاکید شده که این تسهیلات با اولویت درصد جانبازی پرداخت شود.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ھانی می گوید

    عاجزانە خواهشمندم امسال هم بازنشستگی پیش از موعد را با بیست سال ساب‌قە خدمت برای خانمها اجرا نمایید.تمنا دارم . جزاکم ا…خیرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.