نرم افزارحسابداری صدگان

تصويب نامه ۳۰۵۲۶/ ت ۴۹۱۲۸ ه مورخ ۹۲/۲/۱۵(تصويب نامه درخصوص تعرفه ماليات و بيمه تامين اجتماعي براي هر متر مربع مسكن مهر)

12 3,796

حسابداراپ

توضیح سایت:

– این تصویب نامه رای دیوان عدالت اداری دارد.لطفا اینجا کلیک کنید.

– بخشنامه ۱۰۰۰/۹۸/۱۰۸۴۳مورخ ۹۸/۹/۲(حق‌ بیمه ساختمانی پروژه‌های مسکن‌ مهر) را اینجا ببینید.


بر اساس مصوبه دولت در خصوص مالیات مسکن مهر به ازای هر واحد مسکن حداکثر ۳ میلیون ریال مالیات برای یک بار گرفته می‌شود.

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

پندار سیستم

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۴/۲/۱۳۹۲ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:


۱ـ تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای هر مترمربع مسکن مهر از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ در پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد (۵۲۰۰۰) ریال تعیین و برای یک بار اخذ می‌شود. سازمان تأمین اجتماعی بیمه دیگری از پروژه‌های مسکن مهر دریافت نمی‌نماید و پس از دریافت کل این مبلغ موظف است ظرف مدت بیست روز نسبت به صدور مفاصا حساب اقدام نماید.


۲ـ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ در پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آن‌ها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی حداکثر سه میلیون ریال برای هر واحد تعیین می‌شود و هیچ‌گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این پروژه‌ها تعلق نمی‌گیرد.


معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

 

محل تبلیغ شما

12 نظرات
  1. علیرضا سیلانی می گوید

    با سلام لطفا توضیح دهید که آیا حق بیمه ومالیات مشمول جریمه دیر کرد میشوند یا نه

  2. علي می گوید

    سلام
    در خصوص مالیات ، یقینا” تاخیر در هر پرداخت ( پس از سررسید و یا موعد مقرر ) مشمول جریمه تاخیر می باشد ؛ در این رابطه ماده ۱۹۰ قانون مالیاتهای مستقیم را بخوان .
    در خصوص بیمه منتظر باش .
    فعلا” خداحافظ

  3. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ضمن تشكر ؛ بله به هرحال پرداخت هاي موعد دار اگر پرداخت نشوند مشمول جرايم مرتبط خواهند بود كه درخصوص بيمه ها مبلغ و مدت آن درافزايش جريمه موثرخواهد بود.

  4. علي محمدي می گوید

    با سلام
    اينجانب به همراه ۵۰ نفر از همكاران تعاوني تشكيل داديم و يك نفر را به عنوان مديرعامل انتخاب كرديم .مديرعامل با توجه به مبالغ اضافي كه از ما گرفته مبلغ ۱/۶۰۰/۰۰۰ تومان بعنوان ماليات ارزش افزوده از ما گرفته است ،لطفا بفرمائيد ايا اين ماليات شامل اعضاء مي شود يا پيمانكار.

    با تشكر فراوان

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ماليات ارزش افزوده براي چه موردي؟
    شما با شركت مراوده و معامله اي داريد.

  6. علي محمدي می گوید

    خير ،پيمانكار طي قراردادي پروژه تعاوني را كه شامل ۵۰ واحد آپارتمان است را با مصالحي كه خود خريداري كرده است ساخته و تحويل تعاوني داده لذا وقتي در مصوبه دولت آمده كه ماليات ارزش افزوده بعهده پيمانكار و براي خريد مصالح مي باشد چرا مدير تعاوني ماليات ارزش افزوده را از اعضاء دريافت و جالب تر اينكه ادعا مي كند مبلغ را به حساب اداره مالياتي واريز كرده است.
    لطفا كمك كنيد چرا كه مبلغ كمي نيست(حدود ۸۰ ميليون تومان)

    با تشكر فراوان

  7. مدیر سایت می گوید

    پروژه شما مسكن مهر است؟

  8. علي محمدي می گوید

    با سلام
    بله

  9. علي محمدي می گوید

    با سلام
    اگر ميتوانيد راهكار يا روشي براي احقاق حق به ما معرفي كنيد. مطمئن باشيد كه همه اعضا ممنون و دعا گوي شما هستند چرا كه نمي دانيم براي پيگيري اين موضوع به كجا يا چگونه پيگير شويم.
    قبلا كمال تشكر را بابت وقتي كه برايم اختصاص داده ايد دارم

  10. بهمنی می گوید

    باسلام
    دوست گرامی اگر توجه داشته باشید مسکن مهر با حداقل قیمت ممکن ساخته میشود .بنابراین دولت جهت تسهیل در ساخت با کاهش نرخ بیمه ساخت املاک و همچنین معافیت های مالیاتی خاص این موضوع موجب کاهش بهای تمام شده واحدهای ساخته شده می شود .توجه داشته باشد با توجه به مقررات مالیات انتقال املاک به مالک ساختمان انتقال داده خواهد شد (یعنی مالک واحد بایستی مالیات را ببردازد) همچنین سیستم مالیات ارزش افزوده نیز سازندگان را ملزم به صدور صورتحساب در وجه کارفرما بر مبنای نرخ مالیات ارزش افزوده سال جاری نموده است . در نتیجه قانونا شما ملزم به رداخت مالیات ارزش افزوده هستید .

  11. فرامرز می گوید

    بیمه و مالیات مفاسا نمیدن۶۰۰واحد مسکن مهر اسکلت زدم

  12. بیژن می گوید

    با سلام من از ۱\۱\۹۰الی۱\۱۲۹۰پیمانکار تاسیسات مکانیکی(لوله کشی آب و فاضلاب)مسکن مهر بودم ایا پیمانکار فرعی محسوب میشم و بخشودگی بیمه شامل من میشه با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.