نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشت ۱۰ درصد کارگران اخراجی به کار

0 744

حسابداراپ

نماینده کارگران در هیئت حل اختلاف با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد کارگران اخراجی امکان بازگشت به کار دارند، گفت: به دلیل عدم نظارت کارفرمایان، به هر بهانه‌ای کارگران را اخراج می‌کنند.

.

علی اکبر عیوضی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به وضعیت بنگاه‌های تولیدی و مشکل اشتغال در کشور اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در بحث روابط کار مربوط به شکایت‌های کارگری و کارفرمایی است که متاسفانه آمار درست و دقیقی از سوی مراجع ذی صلاح وجود ندارد.

 .

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگرانی که در مراجع حل اختلاف شکایت می‌کنند، بازگشت به کار آنها بسیار مشکل است.

 .

نماینده کارگران در هیئت حل اختلاف با بیان اینکه در شرایط کنونی حفظ اشتغال بسیار سخت شده است، گفت: کاری وجود ندارد که کارگران به کار باز گردنند یا شغل دیگری انتخاب کنند.

 .

عیوضی تاکید کرد: در هیئت‌های حل اختلاف بیشتر سعی می‌شود که کارگر و کارفرما به توافق برسند و تعامل دوطرفه انجام شود.

 .

پندار سیستم

این فعال کارگری با اشاره به اینکه بیشترین شکایت‌ها مربوط به کارگران در هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص است،‌ تصریح کرد: اخراج‌های بی رویه و خارج از قوانین بیشترین علت محسوب می‌شود و متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ به بهانه تحریم و کمبود مواد اولیه کارگران خود را اخراج می‌کنند.

 .

به گفته وی، برخی شرکت‌ها از شرایط موجود سوء استفاده می‌کنند در حالی که مواد اولیه، تولید، فروش و مصرف آن داخلی است اما باز هم به بهانه تولید، کارگران را اخراج می‌کنند.

 .

نماینده کارگران در هیئت‌های حل اختلاف یکی از مشکلات عمده در روابط کار را نبود نظارت دانست و افزود: از سوی وزارت تعاون کار و رفاه و نیز ادارات کل استانها نظارتی وجود ندارد.

 .

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد کارگرانی که شکایت می‌کنند به کار باز می‌گردند و این هم مربوط به صنوف و بنگاه‌های کوچک است.

 .

عیوضی تاکید کرد: برخی افراد اخراج شده بیمه بیکاری دریافت می کنند و بسیاری نیز به دنبال شغل جدید می‌گردنند.

 .

این فعال کارگری ادامه داد: رسیدگی به شکایت‌ها در هیئت‌های تشخیص کمتر از یک ماه است و در هیئت‌های حل اختلاف بیش ازدو ماه زمان می‌برد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.