نرم افزارحسابداری صدگان

سکه های موجود در دست مردم مالیات ندارند

0 689

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

سکه های بهار آزادی در دست صرافان ، طلا فروشان و مردم مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و نباید هنگام معاملات ان در بازار وجهی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،علی عسکری با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده سکه های بهار ازادی در آغاز توزیع دریافت می شود ، گفت : پارسال از محل دریافت پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده هنگام تحویل سکه های پیش فروش شده ۴۳ میلیارد تومان حاصل شد.
وی افزود: در بهار امسال نیز ۲۱ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده با واگذاری سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی دریافت و به خزانه کشور واریز شد.
عسکری همچنین گفت : از معاملات اتی سکه نیز مالیات دریافت نمی شود.

.

اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی پس از تصویب

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : دریافت مالیات از خانه های خالی در گرو تصویب قانون ان است.
علی عسکری در نشست خبری امروز افزود : سازمان امور مالیاتی قانونگذار نیست بلکه مجری قانون است و هر زمان دریافت مالیات از خانه های خالی تصویب و به این سازمان ابلاغ شود ، اجرایی خواهیم کرد اما هم اکنون مصوبه ای در این باره وجود ندارد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی نظر کارشناسی خود را در این باره به مراجع مربوط ارائه کرده است ، گفت : هنگام تصویب هر قانون باید بسته های اجرایی ان نیز طراحی شود.

.
وی با بیان اینکه سال های پیش نیز این موضوع مطرح و اقداماتی نیز در این باره انجام شده است ، گفت: یکی ازمشکلات عمده در این باره متولی و مکانیسم شناسایی و نیز تعریف خانه های خالی است.
عسکری افزود : هم اکنون سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون از خانه های استیجاری مالیات دریافت می کند و با تصویب قانون دریافت مالیات از خانه های خالی، این سازمان ان را با مکانیسم های لازم اجرایی خواهد کرد.

.

فرار مالیاتی ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالان اقتصادی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : در فعالیت اقتصادی ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالان اقتصادی کشور فرار مالیاتی مشاهده می شود.

عسکری در حاشیه نشست خبری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، با بیان اینکه ظرفیت درآمدهای مالیاتی اقتصادی ما بیش از درآمدهای فعلی است افزود : بخشی از فعالیت های اقتصادی شناسایی نشده اند و برخی هم درباره درآمدهایی که باید ابراز کنند انحراف دارند.

.

وی در عین حال تاکید کرد : بسیاری از فعالان اقتصادی در نظام مالیاتی مشکلی ندارند و ما نیز در رسیدگی مالیاتی مشکل خاصی نداریم و تطابق درآمدهای ابراز شده با آنچه ما تشخیص می دهیم انحراف معنی داری ندارد اما در پاره ای موارد انحراف و فرار مالیاتی در اقتصاد ما وجود دارد.

عسکری پیاده سازی نظام یکپارچه مالیاتی را از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور برای تحقق عدالت مالیاتی بیان و اضافه کرد : با بستر سازی برای اجرای طرح جامع مالیاتی ، دسترسی به اطلاعات اقتصادی فعالان و با استفاده از ظرفیت های قانونی که در برنامه پنجم توسعه برای ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی فعالان اقتصادی در کشور وجود دارد و سازمان امور مالیاتی متولی آن شده است، به اجرای عدالت مالیاتی نزدیکتر می شویم.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون۱۰ هزار بدهکار مالیاتی ممنوع الخروج هستند.

عسکری افزود: بر اساس ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی می تواند کسانی را که بدهی مالیاتی بیش از یک میلیون تومان داشته باشند، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع الخروج کند.

وی گفت: پارسال ۷۶ میلیارد تومان از محل ممنوع الخروجی درآمد مالیاتی داشتیم.

.

پندار سیستم

عسکری با اشاره به اینکه بسیاری از مؤدیان مالیاتی از ممنوع الخروج شدنشان باخبر نمی شوند تاکید کرد: ممنوع الخروج شدن بدهکاران مالیاتی به آخرین نشانی فعالیت اقتصادی آنها اعلام می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برای این سازمان سخت است فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کند ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که هیچ یک از مؤدیان مالیاتی بدهکار نباشند.

.

سهم مالیات در تامین هزینه های جاری از ۵۵ درصد فراتر رفت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد : نخستین بار سهم مالیات در تامین هزینه های جاری کشور از ۵۵ درصد فراتر رفت و میزان وابستگی به منابع حاصل از فروش نفت در اداره امور کشور به کمتر از ۴۵ درصد کاهش یافته است.

عسکری امروز در نشستی خبری با اشاره به رشد ۱۳۰ درصدی ارائه اظهارنامه مالیاتی آن را مبین پویایی اقتصاد و افزایش شمار فعالان اقتصادی کشور دانست و گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل شد که از تحقق ۹۰ درصدی پیش بینی درآمدهای مالیاتی چهارماهه در قانون بودجه امسال حکایت دارد.

.

عسکری گفت: مالیات حاصل شده تا تیرماه ۱۱ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

وی شناسایی فعالیت های اقتصادی ناشناخته را یکی از علتهای افزایش قابل توجه رشد درآمدهای مالیاتی دانست و با اطمینان گفت : ظرفیت اقتصادی کشور بیش از درآمدهای مالیاتی حاصل شده است ، زیرا بخشی از فعالیتهای اقتصاد هنوز شناسایی نشده است و میزان مالیات پرداختی بخشی از فعالیتهای اقتصادی شناسایی شده نیز متناسب با درآمدهای آنها نیست.

.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تلاش برای اجرای عدالت مالیاتی را یکی از اهداف مهم دولت دانست و گفت: در این باره طرح ها و تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شده است تا هرچه سریعتر به اهداف عدالت مالیاتی دست یابیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده گفت: در نظام کنونی مالیاتی کشور حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد فرار مالیاتی وجود دارد که با ایجاد سازکارهای شناسایی دقیق فعالان اقتصادی ، به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

.

وی اجرای طرح جامع مالیاتی و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات فعالان اقتصادی را از تکالیف برنامه پنجم توسعه اعلام و اضافه کرد: در این باره گامهای بلندی برداشته شده است که تا پایان برنامه پنجم کامل خواهد شد.

عسکری با توجه به تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه در تامین هزینه های اداره امور کشور ( بودجه جاری) دولت از محل مالیات گفت:‌ با توجه به ظرفیت های اقتصاد کشور و روند رو به رشد فعالیت های اقتصادی ، تحقق این هدف دور از دسترس نیست.

.

وی افزود: پارسال درآمدهای مالیاتی ۳۶ درصد رشد داشته که بیش از پیش بینی برنامه پنجم توسعه بوده است و امسال که وضع مناسب تری از لحاظ ارائه اظهارنامه های مالیاتی داریم به میزانی فراتر از ارقام پیش بینی شده دست خواهیم یافت.

عسکری گفت : در قانون برنامه پنجم توسعه همچنین تاکید شده است نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد برسد که اکنون این نسبت ۷ است.

.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی با بیان اینکه با اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی هم اکنون نیز این رقم دست یافتنی است ، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی تا سه و نیم سال آینده به این رقم دست خواهیم یافت.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت ثروت ملی است و باید صرف امور زیربنایی و سرمایه گذاری در کشور شود ، گفت : بدترین نوع استفاده از منابع نفت صرف آن درامور جاری و مصرفی است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.