- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تصویب نامه شماره۱۵۴۰۴۳/ت۴۸۴۰۹هـ مورخ ۹۱/۸/۶(آیین نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور)

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ [1] کل کشور آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

.

آیین نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور

.

ماده۱ـ مشمـولان بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۱ تا تاریـخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۱ حائز شـرایط زیر باشنـد می تواننـد درخواسـت بازنشستگی نمایند:

.

الف ـ بیمه شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه شدگان زن دارای حداقـل پنـجاه و پنـج سال سـن کـه حداقل ده سـال حق بیـمه پرداخت نموده باشند.

.

ب ـ افرادی که به تشخیص کمیسیونهای موضوع ماده (۹۱) قانون تأمین اجتماعی [2] ـ مصوب ۱۳۵۴ ـ  و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند (الف) از کارافتاده شده اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی باشند.

.

ماده۲ـ افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده اند می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

.

ماده۳ـ مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه شدگان موضوع این آیین نامه که کمتر از  ده سال حق بیمه پرداخت نموده اند حداقل حقوق و دستمزد مصوب [3] شورای عالی کار در سال ۱۳۹۱ می باشد.

.

ماده۴ـ نحوه محاسبه و تعیین میزان مستمری به شرح زیر می باشد:

.

الف ـ میزان مستمری بازنشستگی متقاضیان استفاده از مزایای این آیین نامه با رعایت مفاد ماده (۷۷) قانون تأمین اجتماعی [4] و تبصره آن محاسبه و تعیین می گردد.

.

ب ـ مستمری قابل پرداخت معادل مستمری استحقاقی بیمه شده و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

.