ارسال لایحه اصلاح تغییر ساعت کاری کارمندان به مجلس

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ طی نامه شماره ۱۶۲۲۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

متن کامل لایحه “اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶-” که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه ۱۸/۸/۱۴۰۱ هیئت وزیران به منظور تعیین ساعت کار ادارات دولتی و بخش خصوصی و تعطیلی روزهای پنجشنبه به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
متن کامل لایحه به شرح زیر است:
مقدمه توجیهی:
در راستای اجرای بندهای (۱)، (۹)، (۱۲) و (۱۷) سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعیف توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی و اعتماد مردم، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:
لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری
ماده واحده- ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- به صورت زیر اصلاح می‌شود:
ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو ساعت و سی دقیقه در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر (۱۰) ساعت) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.
تبصره ۲- دستگاه های اجرایی می توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.
تبصره ۳- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.
تبصره ۴- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت‌رسان نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.
تبصره ۵- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای چهل و چهار ساعت کار در هفته و یکصد و هفتاد و شش ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به چهل و دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و یکصد و هفتاد ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.
رییس‌جمهور

 

اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوریبخشنامه جدید تغییر ساعت کاریبخشنامه جدید تغییر ساعت کاری کارمندانتصویب تغییر ساعت کاری کارمندان دولتتغییر ساعات کار کارمندانتغییر ساعت کاریتغییر ساعت کاری در سال 1401تغییر ساعت کاری کارمندان دولتساعت کار در سال 1401ساعت کاری در سال 1401ساعت کاری کارمندانساعت کاری کارمندان در سال 1401شماره 60353/162280طرح کاهش ساعت کاری کارمندانلایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری
نظرات (3)
ثبت نظر
  • m

    پرورش فرهنگ تنبلی

  • مجرد

    فقط ساعت کار کارمندان دولت ؟ کارگرای شرکت های خصوصی هم تغییر میکنه؟

  • خداشناس

    اگر کیفیت کار و زندگی تواما بالا بره اونوقته که کاهش یا افزایش ساعت کار دیگه اهمیت نخواهد داشت.نمیشه از یکسو بگیم کار و تلاش مضاعف و از طرف دیگه ساعات کار را کاهش بدیم.اگر کیفیت زندگی بالا بره و در ساعات غیر کاری گرفتاریهای بیمورد زندگی و مشکلات کمتر بشه شاهد رشد و بالندگی و استفاده مفید از ساعات عمر برای کار و زندگی خواهیم بود.