اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب شد

توضیح سایت تازه های حسابداری:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد. لظفا اینجا کلیک کنید.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مورخ ۲ خرداد و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا توسط شورای نگهبان  اعاده شده ، مواد اصلاح شده ۵۷ و ۶۰ را تصویب کردند.

با توجه به اینکه ایرادات اخیر شورای نگهبان به مفاد اصلی این لایحه وارد نبود، پیش‌بینی می‌شود این قانون مهم به‌زودی تایید و ابلاغ شود.

 در ایراد شورای نگهبان در مورد ماده ۵۷ آمده است: با توجه به اینکه براساس ماده ۵۷، این مصوبه از ابتدای سال ۱۴۰۰ هجری شمسی لازم‌الاجراست و با عنایت به اینکه تا این تاریخ دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ هنوز مصوبه نهایی نشده است، نحوه اجرای تکالیف مندرج در این مصوبه توسط عموم جامعه و دستگاه‌های مسوول در بازه زمانی ابتدای سال تا زمان تصویب نهایی این مصوبه ابهام دارد.

مصوبه کمیسیون اقتصادی برای تامین نظر شورای نگهبان بدین شرح اصلاح شد: ماده ۵۷ این قانون ۶ ماه پس از ابلاغ به رییس جمهور لازم الاجرا است.

 همچنین در ایراد شورای نگهبان به ماده ۶۰ لایحه مالیات بر ارزش افزوده آورده است: ماده (۶۰)، حذف شرط «وثاقت و امانت» در خصوص «قضات بازنشسته یا حقوق‌دانان مطلع در امور مالیاتی»، خلاف موازین شرع شناخته شد و در اصلاحیه کمیسیون  اقتصادی بدین شرح اصلاح شد: عبارت «با شرط وثاقت و امانت» بعد از عبارت «حقوق‌دانان مطلع در امور مالیاتی» الحاق شد.

استردادلایحه مالیات بر ارزش افزودهاصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزودهاصلاح مالیات بر ارزش افزودهاصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزودهاظهار نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزودهبرگشت لایحه مالیات بر ارزش افزودهتصویب لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»عودت لایحه مالیات بر ارزش افزودهعودت لایحه مالیات بر ارزش افزودهگلایحه مالیات ارزش افزودهلایحه مالیات بر ارزش افزودهنظر شورای نگهبان در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده
نظرات (0)
ثبت نظر