نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب شد

0 1,185

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد. لظفا اینجا کلیک کنید.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مورخ ۲ خرداد و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا توسط شورای نگهبان  اعاده شده ، مواد اصلاح شده ۵۷ و ۶۰ را تصویب کردند.

با توجه به اینکه ایرادات اخیر شورای نگهبان به مفاد اصلی این لایحه وارد نبود، پیش‌بینی می‌شود این قانون مهم به‌زودی تایید و ابلاغ شود.

پندار سیستم

 در ایراد شورای نگهبان در مورد ماده ۵۷ آمده است: با توجه به اینکه براساس ماده ۵۷، این مصوبه از ابتدای سال ۱۴۰۰ هجری شمسی لازم‌الاجراست و با عنایت به اینکه تا این تاریخ دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ هنوز مصوبه نهایی نشده است، نحوه اجرای تکالیف مندرج در این مصوبه توسط عموم جامعه و دستگاه‌های مسوول در بازه زمانی ابتدای سال تا زمان تصویب نهایی این مصوبه ابهام دارد.

مصوبه کمیسیون اقتصادی برای تامین نظر شورای نگهبان بدین شرح اصلاح شد: ماده ۵۷ این قانون ۶ ماه پس از ابلاغ به رییس جمهور لازم الاجرا است.

 همچنین در ایراد شورای نگهبان به ماده ۶۰ لایحه مالیات بر ارزش افزوده آورده است: ماده (۶۰)، حذف شرط «وثاقت و امانت» در خصوص «قضات بازنشسته یا حقوق‌دانان مطلع در امور مالیاتی»، خلاف موازین شرع شناخته شد و در اصلاحیه کمیسیون  اقتصادی بدین شرح اصلاح شد: عبارت «با شرط وثاقت و امانت» بعد از عبارت «حقوق‌دانان مطلع در امور مالیاتی» الحاق شد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.