اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از آمادگی این سازمان برای برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک خبر داد و گفت: زیرساخت های این اقدام فراهم شده و با اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد و املاک، این کار انجام می شود.


 به گزارش ایرنا، برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک که طبق ماده ۵۹ قانون مالیات های مستقیم ۵ درصد ارزش ملک را شامل می شود، از آذرماه پارسال در دستور کار این سازمان قرار گرفته شده است تا با هدف تسهیل و تسریع فرآیند صدور گواهی مودیان به دفاتر اسناد رسمی منتقل شود.

برای انجام این کار سامانه های سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمستان سال گذشته به یکدیگر متصل شدند تا اطلاعات بدهکاران املاک یکپارچه سازی شود.

تقوی نژاد خواستار تجدیدنظر در وضعیت معافیت های مالیاتی در کشور شد و گفت: معافیت مالیاتی بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی، سبب شده نتوانیم متناسب با ظرفیت اقتصاد کشور، مالیات وصول کنیم.

 وی افزود: در شرایطی که آمریکا بر اقتصاد کشورمان فشار می آورد، باید از نظام مالیاتی بیشتر حمایت شود و همه دستگاه ها و بخش های اقتصادی، یکپارچه و هم افزا عمل کنند.

 تقوی نژاد گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد و امسال با تحولات صورت گرفته در نظام مالیاتی و تشدید مبارزه با فرار و پولشویی، شناسایی مودیان جدید و رسیدگی جدی به معوقات و مطالبات مالیاتی، قصد داریم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را محقق کنیم اما در این مسیر بخش های مختلف اقتصادی به ویژه تولید، صادرات و اشتغال را مورد توجه قرار خواهیم داد.



اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه هابرون سپاری مالیات نقل و انتقال املاکمالیات نقل و انتقال املاک
نظرات (0)
ثبت نظر