طرح جامع مالياتي سال ۹۳ در تمام استان هاي كشور اجرايي مي شود

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور از اجراي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استان كشور خبر داد و گفت: اين طرح سال ۹۳ در تمام استان هاي كشور عملياتي مي شود.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از ايرنا، حسين وكيلي افزود: طرح جامع مالياتي در سه استان كشور اجرا و نتايج مطلوبي در زمينه ارايه خدمات مناسب به مردم و ساماندهي موديان مالياتي به دنبال داشته است.
وي هدف از اجراي اين طرح را جمع آوري اطلاعات موديان مالياتي و بنگاه هاي اقتصادي، امانتداري و شفاف سازي در پرداخت ماليات عنوان كرد.
وكيلي مكانيزه و الكترونيكي شدن امور مالياتي براي ساماندهي فرايندهاي اجرايي ماليات را يكي ديگر از طرح هاي در دست اقدام سازمان امور مالياتي كشور اعلام كرد.
وي اظهار كرد: در صورت حمايت حاكميت و مردم، عزم عمومي سازمان امور مالياتي نه تنها قادر به تامين هزينه هاي عمومي است بلكه با ارايه راهكارهاي مناسب و نهادينه كردن فرهنگ مالياتي مي تواند كل بودجه عمومي كشور را تامين كند.
معاون توسعه منابع انساني استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز  گفت: جايگاه، اهميت و نقش وصول ماليات ها در بودجه و هزينه هاي عمومي بر هيچكس پوشيده نيست.
مجيد محنايي افزود: نقش سازمان امور مالياتي با توجه به رويكرد دولت جديد مبني برسرمايه گذاري بر منابع غير نفتي و كاهش هزينه كرد منابع نفتي بيش از پيش ملموس است.
وي يكي از معضلات اساسي در وصول در آمدهاي مصوب را فرار مالياتي موديان عنوان كرد و گفت:بايد قوانين كامل و محكمي براي مقابله با اين معضل تصويب و اعمال شود.

محنايي خواستار ارتقاي آگاهي مردم نسبت به پرداخت ماليات شد و افزود: چنانچه فرايند وصول ماليات به طور شفاف براي مردم تبيين و تفهيم شود از اين امر استقبال خواهند كرد.


طرح جامع مالياتي سال 93طرح جامع مالياتي سال 93 در تمام استان هاي كشور اجرايي مي شودطرح جامع مالياتی
نظرات (0)
ثبت نظر