موارد قانونی اجرای بیمه زنان خانه‎دار و کارگران ساختمانی در مرحله تصویب است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با نهادینه شدن بیمه اجتماعی در کشور بسیاری از موضوعات اجتماعی مرتفع می‎شود.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ ایرج عبدی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: موارد قانونی اجرای بیمه زنان خانه‎دار و کارگران ساختمانی در مرحله تصویب است.

وی با بیان اینکه اگر بودجه این قانون از سوی دولت پرداخت نشود مجلس موظف است که این بودجه را تأمین کند و این مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: طرحی جامع‎تر از بیمه زنان خانه‎دار با عنوان بیمه اجتماعی فرهنگی در دست اجرا داریم که کلیات آن تصویب شده و منتظر هستیم که جزئیات نیز به تصویب مجلس برسد.

عبدی بیان کرد: پیگیر هستیم که دولت ملزم شود براساس طرح بیمه اجتماعی فرهنگی افراد بالای ۱۸ سال که از هیچ بیمه‎ای برخوردار نیستند را بیمه کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس اضافه کرد: بیمه اجتماعی ارتباطی با بیمه سلامت ندارد چرا که بیمه اجتماعی شامل از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است و بیمه درمان مربوط به بیمه سلامت ایرانیان است.

وی گفت: کسی که از بیمه اجتماعی برخوردار است نیازی نیست که از بیمه درمان استفاده کند چرا که این‎دو، دو موضوع جدا از هم هستند.

عبدی خاطرنشان کرد: پیگیریم که این مهم را در مجلس جا بیندازیم چرا که با نهادینه شدن بیمه اجتماعی فرهنگی در کشور بسیاری از موضوعات اجتماعی در کشور برطرف می‎شود.


اشتغال زنان خانه داربازنشستگي زنان خانه داربيمه زنان خانه‌داربیمه زن خانه داربیمه زنان خانه‌داربیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتادبیمه زنان خانه‌دار عملیاتی می‌شودتصویب طرح دورکاری زنان شاغلحق بيمه زنان خانه دارحقوق و بيمه اجتماعي زنان خانه داررائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولتزنان خانه دار از مزايای مستمری برخوردار می شوندزنان خانه‌دار بیش از ۴۵ سال سنشغل محسوب شدن خانه داري زنانکلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار تصویب شدلايحه بيمه زنان خانه‌دار نهايي شد.مزایای بیمه زنان خانه دارموارد قانونی اجرای بیمه زنان خانه‎دار و کارگران ساختمانی در مرحله تصویب استنحوه و شرایط بیمه بازنشستگی زنان‌خانه‌دار
نظرات (0)
ثبت نظر