نرم افزارحسابداری صدگان

موارد قانونی اجرای بیمه زنان خانه‎دار و کارگران ساختمانی در مرحله تصویب است.

0 791

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با نهادینه شدن بیمه اجتماعی در کشور بسیاری از موضوعات اجتماعی مرتفع می‎شود.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ ایرج عبدی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: موارد قانونی اجرای بیمه زنان خانه‎دار و کارگران ساختمانی در مرحله تصویب است.

وی با بیان اینکه اگر بودجه این قانون از سوی دولت پرداخت نشود مجلس موظف است که این بودجه را تأمین کند و این مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: طرحی جامع‎تر از بیمه زنان خانه‎دار با عنوان بیمه اجتماعی فرهنگی در دست اجرا داریم که کلیات آن تصویب شده و منتظر هستیم که جزئیات نیز به تصویب مجلس برسد.

پندار سیستم

عبدی بیان کرد: پیگیر هستیم که دولت ملزم شود براساس طرح بیمه اجتماعی فرهنگی افراد بالای ۱۸ سال که از هیچ بیمه‎ای برخوردار نیستند را بیمه کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس اضافه کرد: بیمه اجتماعی ارتباطی با بیمه سلامت ندارد چرا که بیمه اجتماعی شامل از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است و بیمه درمان مربوط به بیمه سلامت ایرانیان است.

وی گفت: کسی که از بیمه اجتماعی برخوردار است نیازی نیست که از بیمه درمان استفاده کند چرا که این‎دو، دو موضوع جدا از هم هستند.

عبدی خاطرنشان کرد: پیگیریم که این مهم را در مجلس جا بیندازیم چرا که با نهادینه شدن بیمه اجتماعی فرهنگی در کشور بسیاری از موضوعات اجتماعی در کشور برطرف می‎شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.