نامه شماره: ۲۱۹۰۹۳/۱۲۱ مورخ ۹۲/۰۲/۱۰ سازمان بورس اوراق بهادار – ارسال پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظر

مدیران محترم ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران

مدیران و شرکای محترم موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار


 با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضر هستید امروزه مشارکت سرمایه‌گذاران خرد و کلان در نظام‌های اقتصادی از راه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی فعال در بازارهای سرمایه‌ به نحو قابل توجهی گسترش یافته است و از این رو حفظ منافع سرمایه‌گذاران، ارتقای شفافیت اطلاعات و ایجاد بستر مناسب برای کمک به مدیران شرکت‌ها به منظور ایفای مسئولیت پاسخگویی و ارتقای سطح کارآیی و اثر بخشی عملیات به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع مختلف نظارتی و اجرایی تبدیل شده است. تحقق این امور مهم مستلزم وجود ضوابط استوار و ساز و كار‌های اجرایی مناسب است كه مهمترین آنها نظام راهبری شرکتی می‌باشد.


با توجه به مطالب فوق و در راستای اجرای ماده ۳۵ دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (اصلاحیه مصوب ۱۵/۰۵/۱۳۹۰)، تدوین و تصویب دستورالعمل راهبری شرکتی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در دستور کار هیئت‌مدیره این سازمان قرار دارد. از این‌رو، به پیوست ، پیش‌نویس دستورالعمل که با توجه به مطالعات انجام شده در شرکت بورس اوراق بهادار و این سازمان و همچنین بررسی‌های صورت گرفته در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است، جهت استحضار و اظهارنظر ارسال می‌گردد.


خواهشمند است دستور فرمایید نظرات و پیشنهادات اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق، که به غنای آن کمک شایانی خواهد نمود، حداکثر تا تاریخ ۱۰/۰۳/۹۲  به این سازمان ارائه گردد.

 

با تجدید احترام

آزاده مداحی

ارسال پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظرپیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتیپیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظردستورالعمل راهبری شرکتیدستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظرراهبری شرکتینامه شماره: 219093/121 مورخ 92/02/10 سازمان بورس اوراق بهادار - ارسال پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظر
نظرات (0)
ثبت نظر