شرایط ثبات و نزول بازار ارز

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس  ضمن تاکید برلزوم مدیریت دولت بربازار ارز تصریح کرد: اگرشرایط کشور به همین منوال باشد می توان به تثبیت و یا افت بهای دلار امیدوار بود.


غلامرضا تاج گردون درگفتگو باسایت طلا به عنوان نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، و نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این روزها روزهای پرکاری را سپری می کند.
بحث و تبادل نظر در مورد بودجه سال۹۲ و کار کارشناسی در مورد بندهای آن ما را به سختی به این عضو خانه ملت رساند و با تمام مشغله ها، پس از یک جلسه فشرده و پرکار سایت طلا را با روی خوش پذیرا شد.

از وی در مورد آخرین اخبار و اطلاعات کمیسیون تلفیق سؤال کردیم، وی گفت: این کمیسیون فعلاً در مورد مبحث درآمدها کار می کند، و جمع بندی درآمدها را مورد بحث قرار داد است، و پس از آن وارد مصارف می شود.

تاج گردون ضمن بیان بحث های محاسبات فروش نفت و ارقام آن، و هدفمندی یارانه در این جلسات خاطرنشان کرد: در مورد نفت جمع بندی کمیسیون تلفیق بر فروش به مقدار یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز است، همگی بر صادرات این مقدار توافق و اجماع داشتند، و قیمت نفت نیز در این سال ۹۵ دلار پیش بینی شده است، و در درآمد مالیاتی رشد معقولی را برای آن پیش بینی شده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی نرخ ارز در بودجه را یک نرخ محاسباتی اعلام و تأکید کرد: کمیسیون تلفیق نرخ پیشنهادی دولت (۲۴۵۰ تومان) را تأیید کرده، ولی نرخ ارز را دولت و بانک مرکزی به صورت شناور مدیریت شده تعیین می کنند. در عین حال یک پایه برای محاسبه در بودجه انتخاب و عمل شده است.

وی که در دولت اصلاحات پست های مهم مدیریتی برنامه ریزی و بودجه ای را به عهده داشته است، در مورد این سئوال سایت طلا که آینده بازار ارز را چگونه پیش بینی می کنید می گوید: اگر بانک مرکزی بتواند تمامی ارزهای صادرات نفت و سهم ریالی صندوق توسعه ی ملی را در بازار مبادلات ارزی عرضه کند، و عرضه ارز را در آن زیادکند، و بانک مرکزی تبدیل کننده دلار به ریال نباشد، می توان قیمت دلار و ارزهای خارجی را پایین آورد، البته متغیرهای زیادی در این بین تأثیر گذار است، ولی اگر وضعیت به همین شرایط حاضر باشد، می توان به تثبیت و یا افت بهای ارز کار کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد عملکرد مرکز مبادلات ارزی گفت: در مجلس بحث جدی برای نقد این مرکز نشده است، ولی مرکز مبادلات ارزی توانسته یک آرامش نسبی را در بازار ایجاد کند.

تاج گردون درباره آینده اقتصادی کشورمان خاطرنشان کرد: آینده اقتصادی ما بسیار مهم و تعیین کننده است، چون شرایط خارجی بسیار متفاوت است، و اگر بتوانیم به یک ثبات در اقتصاد برسیم، و شیب تورم را برگردانیم تا مردم در آرامش بیشتری قرار بگیرند، کار بسیار مهمی را انجام داده ایم.

وی در خاتمه خواستار کاهش دخالت های دولت در سیاستهای پولی و مالی کشور شد، و تأکید کرد: محدود کردن ورود دولت به سیاستهای پولی آرامش را برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد، ولی در کوتاه مدت نمی توان انتظار رشدی جدی در اقتصاد داشت.

 

شرایط ثبات و نزول بازار ارز
نظرات (0)
ثبت نظر