نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط ثبات و نزول بازار ارز

0 567

حسابداراپ

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس  ضمن تاکید برلزوم مدیریت دولت بربازار ارز تصریح کرد: اگرشرایط کشور به همین منوال باشد می توان به تثبیت و یا افت بهای دلار امیدوار بود.


غلامرضا تاج گردون درگفتگو باسایت طلا به عنوان نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، و نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این روزها روزهای پرکاری را سپری می کند.
بحث و تبادل نظر در مورد بودجه سال۹۲ و کار کارشناسی در مورد بندهای آن ما را به سختی به این عضو خانه ملت رساند و با تمام مشغله ها، پس از یک جلسه فشرده و پرکار سایت طلا را با روی خوش پذیرا شد.

از وی در مورد آخرین اخبار و اطلاعات کمیسیون تلفیق سؤال کردیم، وی گفت: این کمیسیون فعلاً در مورد مبحث درآمدها کار می کند، و جمع بندی درآمدها را مورد بحث قرار داد است، و پس از آن وارد مصارف می شود.

تاج گردون ضمن بیان بحث های محاسبات فروش نفت و ارقام آن، و هدفمندی یارانه در این جلسات خاطرنشان کرد: در مورد نفت جمع بندی کمیسیون تلفیق بر فروش به مقدار یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز است، همگی بر صادرات این مقدار توافق و اجماع داشتند، و قیمت نفت نیز در این سال ۹۵ دلار پیش بینی شده است، و در درآمد مالیاتی رشد معقولی را برای آن پیش بینی شده است.

پندار سیستم

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی نرخ ارز در بودجه را یک نرخ محاسباتی اعلام و تأکید کرد: کمیسیون تلفیق نرخ پیشنهادی دولت (۲۴۵۰ تومان) را تأیید کرده، ولی نرخ ارز را دولت و بانک مرکزی به صورت شناور مدیریت شده تعیین می کنند. در عین حال یک پایه برای محاسبه در بودجه انتخاب و عمل شده است.

وی که در دولت اصلاحات پست های مهم مدیریتی برنامه ریزی و بودجه ای را به عهده داشته است، در مورد این سئوال سایت طلا که آینده بازار ارز را چگونه پیش بینی می کنید می گوید: اگر بانک مرکزی بتواند تمامی ارزهای صادرات نفت و سهم ریالی صندوق توسعه ی ملی را در بازار مبادلات ارزی عرضه کند، و عرضه ارز را در آن زیادکند، و بانک مرکزی تبدیل کننده دلار به ریال نباشد، می توان قیمت دلار و ارزهای خارجی را پایین آورد، البته متغیرهای زیادی در این بین تأثیر گذار است، ولی اگر وضعیت به همین شرایط حاضر باشد، می توان به تثبیت و یا افت بهای ارز کار کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد عملکرد مرکز مبادلات ارزی گفت: در مجلس بحث جدی برای نقد این مرکز نشده است، ولی مرکز مبادلات ارزی توانسته یک آرامش نسبی را در بازار ایجاد کند.

تاج گردون درباره آینده اقتصادی کشورمان خاطرنشان کرد: آینده اقتصادی ما بسیار مهم و تعیین کننده است، چون شرایط خارجی بسیار متفاوت است، و اگر بتوانیم به یک ثبات در اقتصاد برسیم، و شیب تورم را برگردانیم تا مردم در آرامش بیشتری قرار بگیرند، کار بسیار مهمی را انجام داده ایم.

وی در خاتمه خواستار کاهش دخالت های دولت در سیاستهای پولی و مالی کشور شد، و تأکید کرد: محدود کردن ورود دولت به سیاستهای پولی آرامش را برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد، ولی در کوتاه مدت نمی توان انتظار رشدی جدی در اقتصاد داشت.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.