تلاش براي کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهران را خلاف قانون خواند و از تلاش برای اصلاح این موضوع در صحن علنی مجلس خبر داد.

 

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر حذف ۵۰ درصدی درآمد‌های پایدار شهرداری تهران، تصریح کرد: تصمیم کمیسیون تلفیق این بوده که ۵۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهران کم و در اختیار وزارت کشور برای تخصیص به شهرداری‌های سراسر کشور قرار گیرد.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی٬ با خلاف قانون خواندن تصمیم کمیسیون تلفیق در این‌باره، تصریح کرد: عوارض حاصل از شهر تهران، جزء درآمد‌های شهرداری این شهر است و اختصاص آن به سایر شهرداری‌های کشور اقدامی غیر قانونی است.

 

لاهوتی با تأکید بر لزوم اصلاح کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهران، گفت: به نظر می‌رسد این تصمیم اشتباه باید اصلاح شود و ما در تلاش هستیم در صحن علنی مجلس این مورد را اصلاح کنیم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: شهر تهران دارای مشکلات عدیده‌ای همچون هوای ناسالم٬ توسعه نیافتگی وسایل حمل و نقل عمومی٬ بافت‌های فرسوده٬ توسعه فضای سبز٬ استاندارد‌سازی معابر شهری  و احداث پل‌ها و اتوبان‌های لازم برای حجم گسترده تردد در این شهر روبروست و در این میان اگر از درآمد این شهر کم شود این شهر نمی‌تواند فعالیت‌های عمرانی خود را دنبال کند.

 

سخنگوی فراکسیون عمران مجلس شورای اسلامی٬ تأکید کرد: اگر قرار است تهران به عنوان الگوی شهرسازی در تمدن اسلامی-ایرانی میان کشور‌های جهان مطرح شود٬ باید مسئولان اهتمام جدی‌تری به درآمد‌های مدیریت شهری تهران داشته باشند.

 

تلاش براي کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهرانماليات ارزش افزوده شهرداريمالیات بر ارزش افزوده شهرداری
نظرات (0)
ثبت نظر