مزد همپای تورم تعیین شود.

 عضو کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه بخش عمده مشکلات مزدی مربوط به دولت است، گفت:‌ کارگران با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مخالفند و خواستار تعیین مزد براساس تورم هستند.

.

علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه معیشت کارگران یکی از دغدغه اصلی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اقلامی که بانک مرکزی برای اعلام نرخ تورم در نظر می‌گیرد متفاوت از سبد معیشت خانوار کارگری است و برای تعیین حداقل مزد ۲۶ تا ۳۶ قلم کالا در نظر گرفته می‌شود.

.

عضو کانون عالی شورای‌های اسلامی کار تاکید کرد:‌ براساس برآورد‌های جامعه کارگری با توجه به اقلام سبد معیشت خانوار هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

.

این فعال جامعه کارگری با تاکید بر اینکه براساس استاندارهای سازمان جهانی غذا هر فرد باید در ماه ۲ هزار کالری مواد غذایی استفاده کند، تصریح کرد: اقلام و هزینه استخراج شده برای حداقل مزد طبق این استاندارد تدوین شده است.

.

به گفته اصلانی، برخی افراد و شرکای اجتماعی کار به دنبال افزایش حداقل مزد ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای کارگران هستند در صورتی که تورم فعلی بیش از این میزان است.

.

وی تاکید کرد: کارگران خواهان دستمزدی هستند که هم شرایط کار و تولید فراهم باشد و در عین حال نیز خانوار کارگری بتواند زندگی و رفاه و معیشتی آبرو مندانه داشته باشد.

.

رئیس کانون شوراهای اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه نقش دولت امسال در بحث دستمزد پررنگ تر از سال‌های گذشته است، گفت: تامین سبد غیر نقدی برای کارگر می‌تواند یکی از این برنامه‌ها باشد و اینکه به دنبال راهکاری برای تثبت نرخ تورم و افزایش‌های بی رویه در بازار باشد.

.

اصلانی یکی از دغدغه‌های موجود را عدم حمایت درست دولت از تولید و کارفرمایان دانست و افزود:‌ کاهش بیمه کارفرمایان و اجرای طرح بیمه تکمیلی برای کارگران که هزینه‌های آن را باید کارگر و کارفرما پرداخت کنند، از مشکلاتی است که دولت خود را از این موضوع کنار کشیده در حالی که وظیفه دولت توسعه تامین اجتماعی است.

.

احتمال افزایش 20 درصدی حداقل مزد 92احتمال رکوردزنی افزایش حداقل مزد92اصلاح قانون كاراعلام حداقل دستمزدافزايش حداقل مزدافزايش مزد 92افزایش 25 درصدی دستمزدافزایش 60 درصدی هزینه سبد معیشت خانواربرآورد حقوق 92برآورد مزد 92بررسی حداقل دستمزد 92 در جلسه فردای شورابودجه 92تدوین سیاست‌های جدید برای مزد 92تعیین حداقل دستمزد 92تعیین حداقل دستمزد سال آیندهتقویت احتمال رشد ۲۰ درصدی حداقل دستمزدجزئیات 2 سناریوی اصلی مزدی کارفرمایان/ حداقل دستمزد 92 چقدر است؟جزئیات داغ‌ترین سناریوی مزد 92/ پیشنهاد 700 هزارتومانی کارگرانجمع‌بندی برآوردهای دستمزدی در بهمنحداقل حقوق 92حداقل دستمزدحداقل دستمزد 92حداقل دستمزد 92 چقدر است؟حداقل دستمزد با چه شیوه‌ایحداقل دستمزد سال ۹۲حداقل دستمزد سال آیندهحداقل دستمزد92حداقل مزدحداقل مزد 92حداقل مزد 92 چقدر است؟حقوق 92حقوق بودجه 92حقوق کارمندان در بودجه 92حقوق کارمندان دولت در بودجه 92دستمزد 92دستمزد سال ۹۲روش تعیین حداقل دستمزد 92سقف حقوق 92سقف مزد 92قیمت دلار دربودجه 92مخالفت کارگران با افزایش 25 درصدی دستمزدمزد 92مزد همپای تورم تعیین شودنتایج نشست تعیین حداقل دستمزد 92نحوه محاسبه حقوقنحوه محاسبه مزد
نظرات (0)
ثبت نظر