نرم افزارحسابداری صدگان

مزد همپای تورم تعیین شود.

0 680

حسابداراپ

 عضو کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه بخش عمده مشکلات مزدی مربوط به دولت است، گفت:‌ کارگران با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مخالفند و خواستار تعیین مزد براساس تورم هستند.

.

علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه معیشت کارگران یکی از دغدغه اصلی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اقلامی که بانک مرکزی برای اعلام نرخ تورم در نظر می‌گیرد متفاوت از سبد معیشت خانوار کارگری است و برای تعیین حداقل مزد ۲۶ تا ۳۶ قلم کالا در نظر گرفته می‌شود.

.

عضو کانون عالی شورای‌های اسلامی کار تاکید کرد:‌ براساس برآورد‌های جامعه کارگری با توجه به اقلام سبد معیشت خانوار هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

.

این فعال جامعه کارگری با تاکید بر اینکه براساس استاندارهای سازمان جهانی غذا هر فرد باید در ماه ۲ هزار کالری مواد غذایی استفاده کند، تصریح کرد: اقلام و هزینه استخراج شده برای حداقل مزد طبق این استاندارد تدوین شده است.

پندار سیستم

.

به گفته اصلانی، برخی افراد و شرکای اجتماعی کار به دنبال افزایش حداقل مزد ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای کارگران هستند در صورتی که تورم فعلی بیش از این میزان است.

.

وی تاکید کرد: کارگران خواهان دستمزدی هستند که هم شرایط کار و تولید فراهم باشد و در عین حال نیز خانوار کارگری بتواند زندگی و رفاه و معیشتی آبرو مندانه داشته باشد.

.

رئیس کانون شوراهای اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه نقش دولت امسال در بحث دستمزد پررنگ تر از سال‌های گذشته است، گفت: تامین سبد غیر نقدی برای کارگر می‌تواند یکی از این برنامه‌ها باشد و اینکه به دنبال راهکاری برای تثبت نرخ تورم و افزایش‌های بی رویه در بازار باشد.

.

اصلانی یکی از دغدغه‌های موجود را عدم حمایت درست دولت از تولید و کارفرمایان دانست و افزود:‌ کاهش بیمه کارفرمایان و اجرای طرح بیمه تکمیلی برای کارگران که هزینه‌های آن را باید کارگر و کارفرما پرداخت کنند، از مشکلاتی است که دولت خود را از این موضوع کنار کشیده در حالی که وظیفه دولت توسعه تامین اجتماعی است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.