جزئیات عرضه اوراق نفتی در بورس/ بورس ارز نه-تابلوی ارزی آری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح نحوه عرضه اوراق سلف نفتی در تابلوی بورس، گفت: ارز می‌تواند به عنوان تابلویی در بورس اوراق بهادار تهران و به عنوان جزیی از آن باشد؛ بدین ترتیب بورس ارز به معنای ایجاد یک بورس مستقل ارزی نیست.

.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در بازار بورس کشور حدود ۴۰ صنعت از تمام بنگاه های اقتصادی و بخش های مختلف صنایع حضور دارند، گفت: سودآوری این بنگاه ها نشان دهنده این است که این بنگاه ها در حال تولید، فروش و انجام کار هستند.

.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: افزایش ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی به حدود ۵۰ درصد نشان می دهد که بازار سرمایه در اقتصاد ملی موثر است.

.

صالح آبادی درباره انتشار اوراق سلف نفتی و مواردی که پیش تر درباره راه اندازی بورس نفت مطرح بود، گفت: زمانی که از عبارت‌هایی مانند بورس ارز و یا بورس نفت استفاده می شود، عبارت دقیقی نیست. بورس نفت به معنای ایجاد یک بورس مستقل نفتی نداریم.

.

این مقام مسئول در سازمان بورس تاکید کرد: بورس انرژی در حال حاضر شکل گرفته و نفت نیز به عنوان یکی از کالاها در این بورس پذیرفته می شود و مورد معامله قرار می گیرد؛ بنابراین وقتی می گوییم بورس نفت، منظور همان بورس انرژی است.

.

وی خاطر نشان کرد: بورس ارز نیز می تواند به عنوان تابلویی در بورس اوراق بهادار تهران و به عنوان جزئی از آن محسوب شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عرضه نفت خام در بورس و اینکه آیا از این طریق فروش نفت خام می تواند تسهیل شود؟ تصریح کرد: اوراق سلف نفتی که مطرح شد به نحوی است که اوراق فروخته می شود و سررسید آن در ۳ سال آینده است.

.

به گفته صالح آبادی، در سررسید اگر سرمایه گذار علاقه مند به خرید نفت باشد می تواند برود نفت را به صورت فیزیکی تحویل بگیرد و آن را صادر کند. اگر هم نخواهد نفت را به صورت فیزیکی دریافت کند می تواند معادل ریالی و یا دلاری آن را دریافت کند و نفت را در اختیار وزارت نفت برای صادرات قرار دهد؛ بنابراین این اوراق نفتی است و نه خود نفت.

.

CargosizeEmbedded put optionآیین‌‌نامه انتشار اوراق بهادار سلف نفتیارزش معاملات بورس کالاانتشار اوراق سلف نفتیانتشار اوراق سلف نفتی به زودی آغاز می شوداوراق سلف نفتیاوراق سلف نفتی چیست؟بورس ارزپرسش‌های بی‌پاسخ درباره اوراق سلف نفتیتابلوی ارزیجزئیات اوراق سلفحجم مبادلات بورس کالاحجم مبادلات محصولات پتروشیمی بورس کالادستور العمل و نحوه فروش اوراق سلف نفتیرینگ محصولات فلزی و معدنیسلفسلف نفتیسود اوراق سلف نفتیسیستم ثبت و سفارش الکترونیکی و معاملات چند کالاییصکوک سلف نفتیعرضه اوراق سلف نفتیعرضه اوراق سلف نفتی برای اولین بارعرضه اوراق نفتیعرضه اوراق نفتی در بورسفروش اوراق بهادار سلف نفتیفروش اوراق سلف ارزیفروش حواله‌های ۱۰بشکه‌ای نفت به مردمفروش ضمنیقراردادهای استاندارد موازیمحاسبه سود اوراق سلف نفتیمحموله‌های Cargosizeمعاملات بر خط (آنلاین)معاملات ثانویه
نظرات (0)
ثبت نظر