نرخ استهلاك نزولی مبنای اخذ مالیات نیست

رییس كل سازمان امور مالیاتی، اظهارات قبلی خود مبنی بر دریافت مالیات از واحد های تولیدی بر اساس فرآیند استهلاك نزولی رد كرد.

.

علی عسكری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درحاشیه همایش نهمین انجمن حسابداری در پاسخ به این پرسش  كه اجرای نرخ استهلاك نزولی در كوتاه مدت امكان پذیر نیست و چگونه سازمان مالیات دریافت می كند، اظهار داشت: بنده این موضوع را نگفته ام.

.

به گزارش ایلنا، این در حالی است كه عسكری چندی پیش گفته بود با اجرای نرخ استهلاك نزولی می توان از بخش تولید، مالیات بیشتری دریافت كرد.

.

عسکری با اشاره به اجرا‌ی نرخ استهلاک نزولی برای حمایت از بخش تولید و صنعت به یك نشریه اقتصادی صبح گفته بود: یکی از مشوق‌ها‌یی که برای بخش تولید در نظر گرفته‌ایم، نزولی کردن نرخ استهلاک است که بنا داریم این موضوع را در واحد‌های تولیدی و صنعتی تسری دهیم تا آنها ترغیب شوند در دوره کوتاه‌تری اقدام به نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزاتشان کنند.

.

او با اشاره به این‌که این امر باعث خواهد شد واحد‌های تولیدی وصنعتی هم تجهیزات، ماشین‌آلات و خطوط تولید خود را زودتر به روز کنند و هم مالیات کمتری بپردازند، افزود: این امر می‌تواند کمک خوبی برای بازسازی خطوط تولید واحد‌های صنعتی باشد.

 .

اجرای نرخ استهلاك نزولیدریافت مالیات از واحد های تولیدی بر اساس فرآیند استهلاك نزولیمبنای اخذ مالیات در نرخ استهلاك نزولینرخ استهلاك نزولینرخ استهلاك نزولی مبنای اخذ مالیات نیستنرخ استهلاک نزولی
نظرات (0)
ثبت نظر