مالیات دهندگان شماره اقتصادی بگیرند.

رئيس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا پانزدهم آذر شماره اقتصادی بگیرند.
.
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری گفت: امکانات برای ثبت نام مالیات دهندگان در طرح اعطای شماره اقتصادی فراهم است و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا پانزدهم آذر اقدام کنند.
.
وی افزود: تاکنون ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ شخص حقوقی پیش ثبت نام خود را در این طرح انجام داده اند و مرحله دوم ثبت نام هم پس از پایان عملیات راستی آزمایی در ماه های آینده آغاز خواهد شد.
 .
عسگری گفت: همچنین از تیر امسال یک میلیون و ۱۹ هزار مؤدی به عنوان اشخاص حقیقی پیش ثبت نام خود را انجام داده اند و این کار اکنون با ثبت نام حدود ۲۵ هزار نفر در روز، به طور میانگین، صورت می گیرد.
 .

عسکری درباره طرح جامع مالیاتی با اشاره به این که هم اکنون در مرحله پنجم اجرای این طرح هستیم گفت: این طرح را تا پاییز سال آینده در شهرهای تهران، اصفهان و کرمانشاه به صورت نمونه اجرایی خواهیم کرد.
 .
همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از آماده شدن لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم خبر داد و افزود: پیش بینی می شود پیش از برررسی قانون بودجه سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی از هفته آینده، این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شود.
 .
علی عسکری افزود: آنچه در این لایحه دنبال شده اصلاح رویکردهای اصلی مالیاتی است و اصلاح نرخ ها، گسترش پایه های مالیاتی، توسعه مشوق های مالیاتی، ایجاد شفافیت و نیز حمایت از تولید از ویژگی های آن محسوب می شود.
 .
وی با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در بعضی جاها نرخ ها را اصلاح کرده ایم گفت: البته به این معنا نیست که در این قانون افزایش نرخ داشته ایم بلکه بر عکس هیچ نرخی افزایش پیدا نکرده بلکه در برخی مشاغل تا ۲۵% کاهش هم داشته است.
 .
وی از ساده سازی و تسهیل فرآیندهای مالیات به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این لایحه یاد کرد و گفت: با ابزارهایی که در اختیار نظام مالیاتی و دولت است می توان مردم را از درگیری در پیچ و خم های اداری در پرداخت مالیات خلاص کرد و کار را به خود مردم سپرد.
 .
وی همچنین از اصلاح شیوه پرداخت مالیات بر ارث و تغییر رویه برای انحصار وراثت در این لایحه خبر داد و گفت: بر اساس لایحه جدید پیشنهادی دیگر لازم نیست برای دریافت گواهی انحصار وراثت، همه  مایملک متوفی تقویم و قیمت گذاری شود بلکه به گونه ای تنظیم شده است تا هر کدام از اموال متوفی برای دریافت انحصار وراثت بر اساس مالیات نقل و انتقال مالیات آن بررسی و اجازه انحصار وراثت همان مال ارائه شود.
 .

پيش ثبت نام شماره اقتصادیتمديد مهلت ثبت نام موديان صاحبان مشاغلتمديد مهلت ثبت‌نام براي شماره اقتصادي و دريافت دفاتر صاحبان مشاغلتمديد مهلت ثبت‌نام توافق عملکرد سال 1390تمديد مهلت ثبت‌نام وپلمپ دفاتر دراجرای دستورالعمل های خود اظهاریتمدید مهلت دريافت دفاتر صاحبان مشاغلتوافق براي ماليات عملكرد سال 90توافق عملکرد سال 90ثبت نام شماره اقتصادی صنفثبت نام شماره اقتصادی صنوفثبت‌نام براي شماره اقتصاديخود اظهاريخود اظهاری بند بخود اظهاری بند جخود اظهاری صنوفخود اظهاری مشاغلخوداظهاری 90خوداظهاری بند الفخوداظهاری درسال 91دريافت دفاتر صاحبان مشاغلدريافت شماره اقتصاديدفاتر صاحبان مشاغلسامانه سازمان مالياتيشرایط پذیرش خوداظهاری مالیات مشاغل اعم از صنوف ، بازار و کسبهشرط پذیرش خوداظهاری مالیات 90شرط پذیرش خوداظهاری مالیات 90 مشاغلعدم امکان تمدید مهلت ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی دراجرای توافق خود اظهاری عملکرد سال 1390ماليات عملكرد سال 90مالیات دهندگان شماره اقتصادی بگیرند.مهلت ثبت‌نام براي شماره اقتصاديمهلت دريافت دفاتر صاحبان مشاغلمهلت سازمان امور مالياتي به موديان صاحبان مشاغلمهلت قبول خود اظهاری
نظرات (0)
ثبت نظر