نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات دهندگان شماره اقتصادی بگیرند.

0 769

حسابداراپ

رئيس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا پانزدهم آذر شماره اقتصادی بگیرند.
.
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری گفت: امکانات برای ثبت نام مالیات دهندگان در طرح اعطای شماره اقتصادی فراهم است و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا پانزدهم آذر اقدام کنند.
.
وی افزود: تاکنون ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ شخص حقوقی پیش ثبت نام خود را در این طرح انجام داده اند و مرحله دوم ثبت نام هم پس از پایان عملیات راستی آزمایی در ماه های آینده آغاز خواهد شد.
 .
عسگری گفت: همچنین از تیر امسال یک میلیون و ۱۹ هزار مؤدی به عنوان اشخاص حقیقی پیش ثبت نام خود را انجام داده اند و این کار اکنون با ثبت نام حدود ۲۵ هزار نفر در روز، به طور میانگین، صورت می گیرد.
 .

پندار سیستم

عسکری درباره طرح جامع مالیاتی با اشاره به این که هم اکنون در مرحله پنجم اجرای این طرح هستیم گفت: این طرح را تا پاییز سال آینده در شهرهای تهران، اصفهان و کرمانشاه به صورت نمونه اجرایی خواهیم کرد.
 .
همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از آماده شدن لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم خبر داد و افزود: پیش بینی می شود پیش از برررسی قانون بودجه سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی از هفته آینده، این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شود.
 .
علی عسکری افزود: آنچه در این لایحه دنبال شده اصلاح رویکردهای اصلی مالیاتی است و اصلاح نرخ ها، گسترش پایه های مالیاتی، توسعه مشوق های مالیاتی، ایجاد شفافیت و نیز حمایت از تولید از ویژگی های آن محسوب می شود.
 .
وی با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در بعضی جاها نرخ ها را اصلاح کرده ایم گفت: البته به این معنا نیست که در این قانون افزایش نرخ داشته ایم بلکه بر عکس هیچ نرخی افزایش پیدا نکرده بلکه در برخی مشاغل تا ۲۵% کاهش هم داشته است.
 .
وی از ساده سازی و تسهیل فرآیندهای مالیات به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این لایحه یاد کرد و گفت: با ابزارهایی که در اختیار نظام مالیاتی و دولت است می توان مردم را از درگیری در پیچ و خم های اداری در پرداخت مالیات خلاص کرد و کار را به خود مردم سپرد.
 .
وی همچنین از اصلاح شیوه پرداخت مالیات بر ارث و تغییر رویه برای انحصار وراثت در این لایحه خبر داد و گفت: بر اساس لایحه جدید پیشنهادی دیگر لازم نیست برای دریافت گواهی انحصار وراثت، همه  مایملک متوفی تقویم و قیمت گذاری شود بلکه به گونه ای تنظیم شده است تا هر کدام از اموال متوفی برای دریافت انحصار وراثت بر اساس مالیات نقل و انتقال مالیات آن بررسی و اجازه انحصار وراثت همان مال ارائه شود.
 .
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.