معافیت مالیاتی صنایع کوچک واقع در شهرک‌های صنعتی

کمیسیون صنایع و معادن مجلس این هفته نیز تشکیل جلسه داد که بر اساس آن، طرح معافیت مالیاتی صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

.

عزیز اکبریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در ادامه بررسی طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده ، نحوه دریافت عوارض و مالیات از صنایع کوچک مورد بررسی قرار گرفت.

.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون مقرر شد تا صنایع کوچکی که زیر ۵۰ نفر در آن ها فعالیت می کنند و در شهرک های صنعتی قرار دارند از پرداخت مالیات معاف شوند.

.

وی تأکید کرد: بر اساس دستور کارهای جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن، مقرر شد تا عوارض صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی به حساب شهرداری ها واریز شده و در جهت حذف آلایندگی از شهرها هزینه شود.

.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: بررسی مواد بررسی مواد ۷۶ و ۷۷ لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین نیز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بود.

.

اصلاح ماده 38 ارزش افزودهطرح اصلاح مواد (۳۸) و (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷طرح معافیت مالیاتی صنایع کوچکمعافیت مالیاتی صنایع کوچکمعافیت مالیاتی صنایع کوچک واقع در شهرک‌های صنعتی
نظرات (4)
ثبت نظر
  • مرتضی

    با اجرای این قانون ، اگر یک شرکت از پرداخت معاف باشد ولی فروش خود را به شرکتهای غیر مشمول این قانون که می بایست ارزش افزوده پرداخت کنند ، بفروشد ؛ تکلیف چیست ؟ آیا با این کار یک درآمد برای اینگونه شرکتها بوجود نمی آید ؟

  • مدیر سایت

    عرض سلام واحترام
    البته با اجراي اين معافيت (ارزش افزوده) عملا قطع زنجيره اين ماليات را خواهيم داشت ولي به نظر بنده وقتي اين شركت ها دريافت كننده ي وجه باشند ، موظف به واريز آن به حساب سازمان امورمالياتي هستند.
    باتشگر

  • منصور

    باسلام شرکت تولیدی با۱۰نفر پرسنل درتاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۱ پروانه بهره برد ای از اداره کل صنایع دریافت نموده وتولید خودرا از تاریخ ۰۱/۰۲/۱۳۹۲ شروع نموده محل شرکت در شهرک صنعتی می باشد آیا از معافیت مالیاتی برخوددار می باشد و برایچه مدت متشکرم

  • علي

    سلام ؛ جناب منصور
    معافیت مدنظر شما در راستای ماده ۱۳۲ قانون مالیاتها به شرکت تان اعطاء خواهد شد . البته توجه داشته باشیم معافیت بر درآمد مشمول مالیات ابرازی خواهد و نیز اعطای این معافیت منوط به انجام پروسه اداری خواهد بود که در صورت درخواست مودی و طی مراحل اداری اعمال می گردد .
    موفق باشید /