نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی صنایع کوچک واقع در شهرک‌های صنعتی

4 705

حسابداراپ

کمیسیون صنایع و معادن مجلس این هفته نیز تشکیل جلسه داد که بر اساس آن، طرح معافیت مالیاتی صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

.

عزیز اکبریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در ادامه بررسی طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده ، نحوه دریافت عوارض و مالیات از صنایع کوچک مورد بررسی قرار گرفت.

.

پندار سیستم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون مقرر شد تا صنایع کوچکی که زیر ۵۰ نفر در آن ها فعالیت می کنند و در شهرک های صنعتی قرار دارند از پرداخت مالیات معاف شوند.

.

وی تأکید کرد: بر اساس دستور کارهای جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن، مقرر شد تا عوارض صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی به حساب شهرداری ها واریز شده و در جهت حذف آلایندگی از شهرها هزینه شود.

.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: بررسی مواد بررسی مواد ۷۶ و ۷۷ لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین نیز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بود.

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    با اجرای این قانون ، اگر یک شرکت از پرداخت معاف باشد ولی فروش خود را به شرکتهای غیر مشمول این قانون که می بایست ارزش افزوده پرداخت کنند ، بفروشد ؛ تکلیف چیست ؟ آیا با این کار یک درآمد برای اینگونه شرکتها بوجود نمی آید ؟

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام واحترام
    البته با اجراي اين معافيت (ارزش افزوده) عملا قطع زنجيره اين ماليات را خواهيم داشت ولي به نظر بنده وقتي اين شركت ها دريافت كننده ي وجه باشند ، موظف به واريز آن به حساب سازمان امورمالياتي هستند.
    باتشگر

  3. منصور می گوید

    باسلام شرکت تولیدی با۱۰نفر پرسنل درتاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۱ پروانه بهره برد ای از اداره کل صنایع دریافت نموده وتولید خودرا از تاریخ ۰۱/۰۲/۱۳۹۲ شروع نموده محل شرکت در شهرک صنعتی می باشد آیا از معافیت مالیاتی برخوددار می باشد و برایچه مدت متشکرم

  4. علي می گوید

    سلام ؛ جناب منصور
    معافیت مدنظر شما در راستای ماده ۱۳۲ قانون مالیاتها به شرکت تان اعطاء خواهد شد . البته توجه داشته باشیم معافیت بر درآمد مشمول مالیات ابرازی خواهد و نیز اعطای این معافیت منوط به انجام پروسه اداری خواهد بود که در صورت درخواست مودی و طی مراحل اداری اعمال می گردد .
    موفق باشید /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.