جزئیات کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی مربوط به قراردادهای تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات است،گفت: سود تسهیلات ارزی ۴.۵ تا ۷ و ریالی ۱۴ و ۱۵ درصد بوده که به ترتیب یک و دو درصد کاهش می‌یابد.

.
به گزارش بینا، کوروش پرویزیان با اشاره به مصوبه جلسه دیشب شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی به فارس اظهارداشت: کاهش نرخ سود تسهیلات مشمول صادرکنندگانی است که تحت پوشش صندوق ضمانت صاردات هستند.

.
وی ادامه داد: نرخ‌های سود تسهیلات صادرات با توجه به نوع پرداخت آن متفاوت است؛ در صورتی که بانک‌ها از منابع خود تسهیلات بپردازند نرخ متفاوتی با تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد داشت.

.
این عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به ارقام مختلف سود تسهیلات در بخش صادرات گفت: در قراردادهای ارزی ۴.۵ درصد تا ۷ درصد سود تعلق می‌گیرد و در بخش ریالی در عقود مبادله‌ای طبق بسته سیاستی نظارتی نرخ سود تسهیلات کمتر از دو سال ۱۴ درصد و بیش از دو سال ۱۵ درصد است.

.
به گفته وی، نرخ سود هر قراردادی که تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات منعقد می‌شود از این به بعد در بخش ریالی دو درصد و ارزی یک درصد کاهش می‌یابد.

.
پرویزیان در مورد تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات بر این بخش، گفت: یکی از اقدامات در راستای حمایت از صادرات کاهش هزینه تامین مالی صادرات است و با حمایت و تقویت صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات، صادرات کشور بهبود یابد.

.
وی افزود: با این اقدامات تولید صادراتی تقویت شده و این یکی از راهکارهای حمایت از تولید ملی، در راستای شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

.
وی در پاسخ به این سوال که با کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌ توسعه صادرات در روند پرداخت اعتبارات با مشکل مواجه نخواهد شد، بیان کرد: هدف اصلی بانک توسعه صادرات افزایش صادرات غیر نفتی است و هر چند نیاز به تقویت سرمایه دارد اما این خواسته مدیران بانک توسعه صادرات نیز هست.

.

جزئیات کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتیرفرم پولیسود تسهیلات ارزیصادرکنندگان تحت پوشش صندوق ضمانت صارداتقراردادهای ارزیکاهش نرخ سود تسهیلاتکاهش نرخ سود تسهیلات صادراتیکاهش هزینه تامین مالی صادراتمصوبه اعطای دست چکنرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات 2 درصدنرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصدنرخ سود تسهیلات برای صادرات
نظرات (0)
ثبت نظر