نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی

0 604

حسابداراپ

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی مربوط به قراردادهای تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات است،گفت: سود تسهیلات ارزی ۴.۵ تا ۷ و ریالی ۱۴ و ۱۵ درصد بوده که به ترتیب یک و دو درصد کاهش می‌یابد.

.
به گزارش بینا، کوروش پرویزیان با اشاره به مصوبه جلسه دیشب شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی به فارس اظهارداشت: کاهش نرخ سود تسهیلات مشمول صادرکنندگانی است که تحت پوشش صندوق ضمانت صاردات هستند.

.
وی ادامه داد: نرخ‌های سود تسهیلات صادرات با توجه به نوع پرداخت آن متفاوت است؛ در صورتی که بانک‌ها از منابع خود تسهیلات بپردازند نرخ متفاوتی با تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد داشت.

.
این عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به ارقام مختلف سود تسهیلات در بخش صادرات گفت: در قراردادهای ارزی ۴.۵ درصد تا ۷ درصد سود تعلق می‌گیرد و در بخش ریالی در عقود مبادله‌ای طبق بسته سیاستی نظارتی نرخ سود تسهیلات کمتر از دو سال ۱۴ درصد و بیش از دو سال ۱۵ درصد است.

پندار سیستم

.
به گفته وی، نرخ سود هر قراردادی که تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات منعقد می‌شود از این به بعد در بخش ریالی دو درصد و ارزی یک درصد کاهش می‌یابد.

.
پرویزیان در مورد تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات بر این بخش، گفت: یکی از اقدامات در راستای حمایت از صادرات کاهش هزینه تامین مالی صادرات است و با حمایت و تقویت صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات، صادرات کشور بهبود یابد.

.
وی افزود: با این اقدامات تولید صادراتی تقویت شده و این یکی از راهکارهای حمایت از تولید ملی، در راستای شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

.
وی در پاسخ به این سوال که با کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌ توسعه صادرات در روند پرداخت اعتبارات با مشکل مواجه نخواهد شد، بیان کرد: هدف اصلی بانک توسعه صادرات افزایش صادرات غیر نفتی است و هر چند نیاز به تقویت سرمایه دارد اما این خواسته مدیران بانک توسعه صادرات نیز هست.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.