انديشمندي متواضع و فروتن

چهاردهم خرداد‌ماه ۹۱، روح بلند استاد مصطفي عليمدد پس از يك دوره كوتاه بيماري آسماني شد و روز يكشنبه هفدهم خردادماه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا آرام گرفت. عليمدد به واقع و بدون تعارف يكي از نام‌آوران حسابداري ايران و بخشي از تاريخ شفاهي و مكتوب حرفه و دانش حسابداري اين مرز و بوم به شمار مي‌رود. 

.

او سال‌ها در كنار بزرگاني همچون دكتر فضل‌الله اكبري، سجادي‌نژاد و دكتر عزيز نبوي در اعتلاي دانش حسابداري كوشيد و حدود نيم قرن از زندگي خود را به انجام اين امر اختصاص داد و با گام‌هايي استوار آثاري به ياد‌ماندني از خود باقي گذاشت.

.
اگرچه سابقه دوستي بنده با وي به بيش از ۳۰ سال مي‌رسد، اما در دو سه سال اخير به لحاظ عضويت در كميته تدوين نظام حسابداري و گزارشگري مالي شهرداري‌ها ، هفته‌اي يك بار و به مدت ۴ يا ۵ ساعت با او و ساير اعضا، به بحث و تبادل‌نظر مي‌پرداختيم. در اين مدت، عليمدد را بيش از پيش شناختم و در يك كلام مي‌توانم بگويم او «عاشق» بود. 

.
تنها عاشقان مي‌توانند بدون هرگونه چشم داشتي بخش درخور ملاحظه اي از زندگي خود را براي ارتقاي حوزه اي از علم و دانش وقف كنند. او درك عميقي از دانش حسابداري داشت و به همين دليل، به‌رغم آنكه عمري را در حوزه حسابداري مالي واحدهاي انتفاعي سپري كرده بود، به محض ورود به حوزه حسابداري بخش عمومي و همكاري براي تدوين بيانيه‌هاي مفاهيم و اصول حسابداري شهرداري‌ها انصافا خوش درخشيد.

و

عليمدد با حوصله و دقت كم‌نظير خود، پيش نويس بيانيه‌هايي كه بنده تهيه مي‌كردم مطالعه و نظرات ارزشمند خود را در كمال تواضع و فروتني بيان مي‌داشت و سطح آنها را ارتقا مي‌بخشيد. بي‌ترديد نقش بي‌بديل او را در گسترش دانش و حرفه حسابداري بايد همواره گرامي داشت. اميدوارم دانش پژوهان حسابداري كشور، تلاش مستمر و سخت‌كوشي همراه با تواضع مصطفي عليمدد را براي گسترش دانش حسابداري كشور سرمشق خود قرار دهند.

.
دكتر جعفر باباجاني –  مدرس دانشگاه

منبع : دنياي اقتصاد

.

استاد مصطفي عليمددانديشمندي متواضع و فروتنجعفر باباجانيدكتر جعفر باباجانيعليمددكميته تدوين نظام حسابداري و گزارشگري مالي شهرداري‌هامصطفي عليمدد
نظرات (1)
ثبت نظر
  • علي معصوم بيگي

    مطمئن باش كه يادت نرود از دل ما
    مگر آنروز كه در خاك شود منزل ما