نرم افزارحسابداری صدگان

انديشمندي متواضع و فروتن

1 672

حسابداراپ

چهاردهم خرداد‌ماه ۹۱، روح بلند استاد مصطفي عليمدد پس از يك دوره كوتاه بيماري آسماني شد و روز يكشنبه هفدهم خردادماه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا آرام گرفت. عليمدد به واقع و بدون تعارف يكي از نام‌آوران حسابداري ايران و بخشي از تاريخ شفاهي و مكتوب حرفه و دانش حسابداري اين مرز و بوم به شمار مي‌رود. 

.

او سال‌ها در كنار بزرگاني همچون دكتر فضل‌الله اكبري، سجادي‌نژاد و دكتر عزيز نبوي در اعتلاي دانش حسابداري كوشيد و حدود نيم قرن از زندگي خود را به انجام اين امر اختصاص داد و با گام‌هايي استوار آثاري به ياد‌ماندني از خود باقي گذاشت.

.
اگرچه سابقه دوستي بنده با وي به بيش از ۳۰ سال مي‌رسد، اما در دو سه سال اخير به لحاظ عضويت در كميته تدوين نظام حسابداري و گزارشگري مالي شهرداري‌ها ، هفته‌اي يك بار و به مدت ۴ يا ۵ ساعت با او و ساير اعضا، به بحث و تبادل‌نظر مي‌پرداختيم. در اين مدت، عليمدد را بيش از پيش شناختم و در يك كلام مي‌توانم بگويم او «عاشق» بود. 

پندار سیستم

.
تنها عاشقان مي‌توانند بدون هرگونه چشم داشتي بخش درخور ملاحظه اي از زندگي خود را براي ارتقاي حوزه اي از علم و دانش وقف كنند. او درك عميقي از دانش حسابداري داشت و به همين دليل، به‌رغم آنكه عمري را در حوزه حسابداري مالي واحدهاي انتفاعي سپري كرده بود، به محض ورود به حوزه حسابداري بخش عمومي و همكاري براي تدوين بيانيه‌هاي مفاهيم و اصول حسابداري شهرداري‌ها انصافا خوش درخشيد.

و

عليمدد با حوصله و دقت كم‌نظير خود، پيش نويس بيانيه‌هايي كه بنده تهيه مي‌كردم مطالعه و نظرات ارزشمند خود را در كمال تواضع و فروتني بيان مي‌داشت و سطح آنها را ارتقا مي‌بخشيد. بي‌ترديد نقش بي‌بديل او را در گسترش دانش و حرفه حسابداري بايد همواره گرامي داشت. اميدوارم دانش پژوهان حسابداري كشور، تلاش مستمر و سخت‌كوشي همراه با تواضع مصطفي عليمدد را براي گسترش دانش حسابداري كشور سرمشق خود قرار دهند.

.
دكتر جعفر باباجاني –  مدرس دانشگاه

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علي معصوم بيگي می گوید

    مطمئن باش كه يادت نرود از دل ما
    مگر آنروز كه در خاك شود منزل ما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.