عوارض ۷۰درصدی برای صادرات محصولات دانه‌بندی شده سنگ آهنی

در حالی بازار سهام طی سال جاری تحت تاثیر عواملی همچون عدم تعیین نرخ دلار در بودجه ۹۱ و زمان نامعلوم اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها با نوسان پر افت و خیری روبرو شده که بعد از غائله بهره مالکانه ۳۰ درصدی سنگ آهنی ها در سال گذشته که هنوز به نتیجه نرسیده ، تصمیم جدید دیگری شرکت های صادر کننده محصولات دانه بندی شده را با چالش تازه ای مواجه کرده است.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،  شرکت های صادرکننده محصولات دانه بندی شده و خام مانند جلال آباد زرند، فولاد صبا نور، تهیه و تولید مواد معدنی و سنگ آهن مرکزی ( که به شرکت ذوب آهن می فروشد) که در سال حدود ۱۰ میلیون تن ماده خام و دانه بندی شده صادر می کنند، تا سال پیش وجهی را برای صادرات پرداخت نمی کردند اما طبق تصمیم گمرگات کشور این محصولات مشمول پرداخت عوارض صادراتی شده اند.

.

این تصمیم یکی از برنامه های گمرگ بود که با مخالفت ایمیدرو ، قرار بود اجرایی نشود اما در جریان مراجعه برخی مدیران برای صادرات محصولات به گمرگ این تصمیم اعلام شده است.

.

به این ترتیب، از این پس قیمت کارشناسی هرتن این نوع محصولات حدود ۱۰ دلار ( که کمتر از قیمت واقعی است) تعیین شده و بابت هر تن ۷۰ درصد این قیمت یعنی ۷ دلار به عنوان عوارض صادرات دریافت می شود. از قرار معلوم این تصمیم جدید گمرگ از اول سال جاری لحاظ شده است.

.

این تصمیم هر چند چندان تاثیری بر سود آوری شرکت های صادرکننده نخواهد داشت اما به هر حال بار دیگر بخشی از صنعت و بازار سهام را با حاشیه های تازه ای روبرو می کند.

.

دراین رابطه در تماس خبرنگار فارس با محمود نوریان مدیرعامل شرکت گل گهر وی چنین موضوعی را تایید کرد و گفت: از قرار معلوم چنین تصمیمی گرفته شده ولی تا کنون مصوبه ای و دستور العملی یا بخشنامه ای به ما داده نشده است.

.

پیگیری ها برای روشن شدن این موضوع ادامه دارد و در صورت کسب نتیجه منعکس خواهد شد.

.

 

30% ماليات سنگ آهنبهره مالکانه ۳۰ درصدی سنگ آهنتعیین 30 درصدی حقوق دولتیتعیین 30 درصدی حقوق دولتی سنگ آهنعوارض 70درصدی برای صادرات محصولات دانه‌بندی شده سنگ آهنیعوارض سنگ آهنماليات سنگ آهنمحصولات دانه‌بندی شده سنگ آهنیموضوع سنگ آهنی ها و تعیین حقوق دولتیوضعیت سنگ ‌آهنی‌ها
نظرات (0)
ثبت نظر