دستگاه‌های دولتی اجازه افتتاح حساب در بانك‌های خصوصی را ندارند.

نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به رديف‌های هزينه‌ای لايحه بودجه سال جاری به دستگاه‌های دولتی اجازه افتتاح حساب دستگاه‌های دولتي در بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری غيردولتی را ندادند.

.
به گزارش بينا، براساس اين حكم مجلس شوراي اسلامي با تجديدنظر در مصوبه روز گذشته خود اجازه افتتاح حساب دستگاه‌هاي دولتي در بانك‌ها و موسسات مالي اعتباري غيردولتي را از لايحه حذف كردند.

.
اين در حالي است كه نمايندگان مجلس روز گذشته به دستگاه‌هاي دولتي اجازه داده بودند در بانك ها و موسسات مالي و اعتباري غيردولتي افتتاح حساب داشته باشند.

.
لاريجاني در اظهاراتي گفت: اين ماده به لحاظ شكلي خلاف برنامه پنجم توسعه است، چرا كه نص قانون مرجع تصميم‌گيري درباره محاسبات عمومي كشور را شوراي پول و اعتبار مي‌داند ولي در اين بند تاييد خزانه‌داري كل كشور و تصويب هيات وزيران را جايگزين شوراي پول و اعتبار دانسته بنابراين خلاف نص صريح قانون برنامه پنجم توسعه است.

.
وي تاكيد كرد: با اينكه روز گذشته اين بحث را به راي نگذاشتيم ولي به دليل مغايرت با قانون برنامه نياز به دو سوم راي مجلس دارد.

.
پس از اين سخنان ماده مذكور به راي گذاشته شد كه از ۲۱۶ نماينده حاضر ۷۷ نفر راي موافق ، ۶۹ نفر راي منفي و ۳۰ نفر راي ممتنع دادند. با مخالفت مجلس با اصل ماده حذف آن به راي گذاشته شد كه از ۲۱۸ نماينده حاضر ۱۱۹ نفر به اين حذف راي دادند.

.
بنابراين مجلس به افتتاح حساب دستگاه‌هاي دولتي در بانك‌ها و موسسات مالري و اعتباري غيردولتي راي منفي داد.

.

اجازه افتتاح حساب دستگاه‌های دولتی در بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری غیردولتیافتتاح حساب در بانك خصوصيافتتاح حساب در بانك خصوصي ممنوع شدافتتاح حساب در بانك وموسسات خصوصي ممنوع شددستگاه‌های دولتی اجازه افتتاح حساب در بانك‌های خصوصی را ندارندمجلس به افتتاح حساب دستگاه‌های دولتی در بانک‌ها و موسسات مالری و اعتباری غیردولتی رای منفی دادمنع افتتاح حساب دربانك خصوصي
نظرات (0)
ثبت نظر