نرم افزارحسابداری صدگان

دستگاه‌های دولتی اجازه افتتاح حساب در بانك‌های خصوصی را ندارند.

0 681

حسابداراپ

نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به رديف‌های هزينه‌ای لايحه بودجه سال جاری به دستگاه‌های دولتی اجازه افتتاح حساب دستگاه‌های دولتي در بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری غيردولتی را ندادند.

.
به گزارش بينا، براساس اين حكم مجلس شوراي اسلامي با تجديدنظر در مصوبه روز گذشته خود اجازه افتتاح حساب دستگاه‌هاي دولتي در بانك‌ها و موسسات مالي اعتباري غيردولتي را از لايحه حذف كردند.

.
اين در حالي است كه نمايندگان مجلس روز گذشته به دستگاه‌هاي دولتي اجازه داده بودند در بانك ها و موسسات مالي و اعتباري غيردولتي افتتاح حساب داشته باشند.

پندار سیستم

.
لاريجاني در اظهاراتي گفت: اين ماده به لحاظ شكلي خلاف برنامه پنجم توسعه است، چرا كه نص قانون مرجع تصميم‌گيري درباره محاسبات عمومي كشور را شوراي پول و اعتبار مي‌داند ولي در اين بند تاييد خزانه‌داري كل كشور و تصويب هيات وزيران را جايگزين شوراي پول و اعتبار دانسته بنابراين خلاف نص صريح قانون برنامه پنجم توسعه است.

.
وي تاكيد كرد: با اينكه روز گذشته اين بحث را به راي نگذاشتيم ولي به دليل مغايرت با قانون برنامه نياز به دو سوم راي مجلس دارد.

.
پس از اين سخنان ماده مذكور به راي گذاشته شد كه از ۲۱۶ نماينده حاضر ۷۷ نفر راي موافق ، ۶۹ نفر راي منفي و ۳۰ نفر راي ممتنع دادند. با مخالفت مجلس با اصل ماده حذف آن به راي گذاشته شد كه از ۲۱۸ نماينده حاضر ۱۱۹ نفر به اين حذف راي دادند.

.
بنابراين مجلس به افتتاح حساب دستگاه‌هاي دولتي در بانك‌ها و موسسات مالري و اعتباري غيردولتي راي منفي داد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.