رائه لایحه بیمه زنان خانه ‌دار به دولت

 معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل مرکز جامع توانمند‌سازی و کارآفرینی زنان به امید حل مشکل بیکاری دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی گفت: بیمه زنان خانه‌دار در مراحل نهایی به سر می‌برد و لایحه آن به زودی به دولت ارائه می‌شود.

.
به گزارش بینا، پروین هدایتی به فارس اظهار داشت: برای حل مشکل اشتغال زنان و دختران فارغ التحصیل مرکز جامع توانمند‌سازی و کار‌آفرینی زنان را ایجاد کردیم که یک شورای اشتغال کوچک است.

.
وی افزود: وزارت کار، تعاون، علوم، جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان در مرکز جامع توانمند‌سازی و کارآفرینی زنان نمایندگانی دارند و در تلاش هستیم تا شعبات آن را در تمام شهرستان‌ها ایجاد کنیم تا برای حل مشکل دختران فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها چاره‌اندیشی شود.

.
معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان با بیان ضرورت بررسی نیاز استان‌های مختلف به مشاغل خاص گفت: تعداد دختران فارغ‌التحصیل و متقاضیان شغل باید بررسی شودتا کنون جلسات مختلف را تشکیل داده و اساسنامه را تهیه کرده‌ایم.

.
وی در‌خصوص تخصیص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی به رفاه اجتماعی عنوان کرد: در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا بخشی از این اعتبار را به رفاه اجتماعی زنان اختصاص دهیم.

.
وی در‌خصوص بیمه زنان خانه‌دار عنوان کرد:‌ بیمه زنان خانه‌دار در مراحل نهایی به سر می‌برد و لایحه‌ای با مشارکت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و معاونت وزارت کار و رفاه اجتماعی تهیه شده است که آن را به هیئت دولت تقدیم خواهیم کرد و در این لایحه ضمانت‌های اجرایی برای تأمین منابع مالی را در نظر گرفته‌ایم.

 

امکان بهره‌مندی زنان خانه‌دار از بیمه تأمین‌اجتماعیبازنشستگي زنان خانه داربيمه زنان خانه دار اجرايي نيستبيمه زنان خانه‌دارحق بيمه زنان خانه داررائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولتزنان خانه‌دار بیش از ۴۵ سال سنلايحه بيمه زنان خانه‌دار نهايي شد.
نظرات (0)
ثبت نظر