استقرار سامانه جدید برای افزایش امنیت کارت‌ها / رمز عبور ساده پذیرفته نمی‌شود.

 

یک مقام مسئول بانکی با اشاره به سابقه هک و برداشت از حساب برخی مشتریان از سال ۸۶ گفت: از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی عابر بانک‌ها نصب شده که تمام رمزهای عبور ساده را تشخیص داده و امکان انتخاب نمی‌دهد.

.

یک مقام مسئول شبکه بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص سابقه هک اطلاعات حساب کاربران بانک‌ها اظهار داشت: این کار ابتدا از سال ۸۶ با نصب دوربین در محل استقرار دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها آغاز شد.

.

وی افزود: این افراد پس از ضبط اطلاعات در دوربین‌ها، کارت‌های بانکی را کپی می‌کردند که عده‌ای از آنها دستگیر شدند.

.

وی با اشاره به اینکه عمده این فعالیت در سالهای ۸۸ و ۸۹ انجام شده است ادامه داد: اما بخشی از این اقدام از طریق نفوذ به سرور SQL و سرقت اطلاعات بوده که از آنها استفاده نکرده و این هک اطلاعاتی اخیر مربوط به همان حساب‌ها است.

.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت کل شبکه برقرار است، خاطرنشان ساخت: برای امنیت بیشتر از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی کارت‌ها نصب شده که به تمام رمزهای کارتی که ساده است پیغام خطا داده و اجازه استفاده نمی‌دهد.

.

این منبع آگاه ادامه داد: رمز کارت‌هایی که اعدادی مثل ۱۲۳۴ یا از این قبیل است توسط سیستم خوانده نمی‌شود و باید به وسیله صاحب حساب تغییر کند.

.

———————————————————————————————————————–

لینک های مرتبط :

– اطلاعیه مهم بانک مرکزی در خصوص کارت‌های بانکی

– نگران نباشید؛ برداشتی از کارت‌های هک شده صورت نگرفته است

.

استقرار سامانه جدید برای افزایش امنیت کارت‌هاافشاي اطلاعات حساب بانكيافشاي اطلاعات كارت بانكيتغير رمز حساب بانكتغيررمز كارت بانكرمز عبور سادهرمزهای عبور سادهلو رفتن رمز حسابهاهك حسابهاي بانكيهک اطلاعات حساب کاربران بانک‌هاهک اطلاعاتی
نظرات (0)
ثبت نظر