نرم افزارحسابداری صدگان

استقرار سامانه جدید برای افزایش امنیت کارت‌ها / رمز عبور ساده پذیرفته نمی‌شود.

0 560

حسابداراپ

 

یک مقام مسئول بانکی با اشاره به سابقه هک و برداشت از حساب برخی مشتریان از سال ۸۶ گفت: از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی عابر بانک‌ها نصب شده که تمام رمزهای عبور ساده را تشخیص داده و امکان انتخاب نمی‌دهد.

.

یک مقام مسئول شبکه بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص سابقه هک اطلاعات حساب کاربران بانک‌ها اظهار داشت: این کار ابتدا از سال ۸۶ با نصب دوربین در محل استقرار دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها آغاز شد.

.

وی افزود: این افراد پس از ضبط اطلاعات در دوربین‌ها، کارت‌های بانکی را کپی می‌کردند که عده‌ای از آنها دستگیر شدند.

.

وی با اشاره به اینکه عمده این فعالیت در سالهای ۸۸ و ۸۹ انجام شده است ادامه داد: اما بخشی از این اقدام از طریق نفوذ به سرور SQL و سرقت اطلاعات بوده که از آنها استفاده نکرده و این هک اطلاعاتی اخیر مربوط به همان حساب‌ها است.

پندار سیستم

.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت کل شبکه برقرار است، خاطرنشان ساخت: برای امنیت بیشتر از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی کارت‌ها نصب شده که به تمام رمزهای کارتی که ساده است پیغام خطا داده و اجازه استفاده نمی‌دهد.

.

این منبع آگاه ادامه داد: رمز کارت‌هایی که اعدادی مثل ۱۲۳۴ یا از این قبیل است توسط سیستم خوانده نمی‌شود و باید به وسیله صاحب حساب تغییر کند.

.

———————————————————————————————————————–

لینک های مرتبط :

– اطلاعیه مهم بانک مرکزی در خصوص کارت‌های بانکی

– نگران نباشید؛ برداشتی از کارت‌های هک شده صورت نگرفته است

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.